Gå til innhold

Hun vil kun sovne når hun ligger i senga sammen med meg! what to do??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig irriterende...sovner kun ved siden av meg når vi legger oss for natta...og da slokner jeg også..akkurat det samme etter nattmåltidet, så hun sover i senga med meg og samoeren hele natta, akkurat det som jeg ikke ville skulle skje! men hun bare hyyler når jeg putter henne i sin egen seng!! prøvde i natt å la henne gråte seg i søvn, men d funket absolutt ikke, grein i nesten en time, uten å bli trøtt... er 6 uker nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

selv har nesten aldri sovet med barna inntil meg, rett og slett fordi jeg ikke sovner. Hadde gjerne hatt dem inntil meg, jeg, dersom det hadde vært mulig for oss. Skjønner ikke hvorfor du synes dette er et problem så lenge du sover selv?

Skrevet

Har det på samme måte her, Lisa er 3 uker, og har allerede "uvanen". Sover selv, men søvnen blir ikke like god, på en måte. Ligger på vakt, og våkner ofte. Men nytter ikke å legge ho over i egen seng imens hun sover heller, våkner med en gang..

Skrevet

tulla mi har først begynt å trives i egen seng nå - og hun er ca 4,5 mnd. gi barnet litt tid til å venne seg til livet utenfor livmoren, så vil hun helt sikkert utvikle bedre søvnvaner når hun føler seg tryggere i den nye tilværelsen.

Skrevet

Prøv å legge henne i vognbagen og så sette vognbagen oppi senga hennes. Begge mine syntes sprinkelsenga var for stor og skummel når de var på den alderen, mens soving i vognbagen gikk fint. :)

Skrevet

Det som fungerete for oss, var å legge babyen over i egen seng når den var sovnet godt, ikke nettopp sovnet. La sove i 20 minutter før du gjør dette.Da ble den vandtd til vertfall å våkne i egen seng, og ettervert så ble det enklere å få den til å sovne i egen seng også.

Skrevet

Verden er utrygg for sånne små, de har enormt behov for nærkontakt og kos. Synes ikke du skal stresse med å få henne i egen seng ennå, det kommer antagelig av seg selv. Har du prøvd å varme opp senga hennes med varmeflaske så det ikke er kaldt når hun blir lagt oppi? Kanskje pakke henne inn i et helseteppe?

Skrevet

jeg pleier å sove med lillegutt inntil meg jeg,men når jeg vil at han skal ligge i egen seng pleier jeg å legge han på et teppe i sengen hos meg å når han sovner tar jeg teppet og han opp i sengen hans.da våkner han ikke pga at det ikke blir noen tempratur forandring (ble litt kronglete skrevet men) du skjønner kanskje hva jeg mener

Skrevet

Vet du hva?

Her har vi det på akkurat samme måten, og jeg kaller det ikke uvane! Har en sønn p å7 uker som elsker å sove inntil meg om natten. Han skriker ikke hvis jeg flytter på ham da, men sover best ved siden av meg.

Vi gjorde det samme med storesøster da hun var så liten, og hun har ikke hatt noen store problemer med å sove på egenhånd i ettertid.....

Her nyter vi denne tiden sammen, også om natten :0)

Men som andre sier her: hvis en ikke sover godt selv med babyen i sengen, så er det jo ikke en bra løsning.

Skrevet

Har dere babyen helt inntil dere under deres egen dyne da, eller har babyen sin egen dyne? Vi fikk streng beskjed fra en jordmor på sykehuset at vi ikke kunne ha han inntil oss og under vår dyne, for da ble han overopphetet... Og, da er jo liksom litt av kosen borte.

Hva gjør dere?

Skrevet

Takk for masse gode svar!! =) jeg vil unngå å sove med jenta mi, pga av krybbedødrisikoen, las om dette og fikk helt panikk.... men det er jo sånn hun sover best da! hun har eget pledd, eller dyne..alt ettersom om hun er varm eller kald..avogtil har hun sovnet helt inntil meg og da er vi klissvåte begge to når vi våkner, helt svett! så det må jeg unngå... men jeg skal prøve å holde meg våken til hun har sovnet skikkelig, og så forsøke å flytte henne over i egen seng..men d er ikke lett!! blir jo så trøtt! =)

Skrevet

Jeg hadde latt henne sove der! Så lenge dere tar visse forhåndsregler (egen dyne, ikke for varmt og at dere ikke røyker) så har de ikke funnet økt risiko for krybbedød. Har har vi delt seng siden første natten på sykehuset:)

Skrevet

Ja, de blir fort varme hvis de ligger under samme syne. Derfor har jeg babydynen over ham, og kun body på. Han blir for varm i pysj.

Skrevet

her er tulla 7, 5 mnd og vi har samsovet nesten hver dag siden hun kom ut av magen. blir kjempe redd hvis hun blir lagt i seng alene og gråter hysterisk. så vi har lagt det prosjektet på hyllen. men nå kose vi oss med at hun vil sove tettinntil oss. fler mener nå at det kan minske faren for krybbedød om man føler de reglene som kozy nevnte lenger oppe.

Skrevet

kos deg me det så lenge du sover godt også. plutselig vil de ikke ligge sammen med oss lenger og da kommer vi til å savne de.

Skrevet

Det er det jeg tenker mye på, at snart er denne tiden forbi... Ikke at man ikke skal innføre gode rutiner osv, men jeg har ihvertfall bestemt meg for å nyte tiden med barna mine mest mulig, og ikke bare tenke på å styre dem hele tiden.

Tenk når vi sitter på gamleheimen og tenker tilbake på de skjønne, gode og varme små babyene våre ;0)

Skrevet

Sjefen her i huset lå sammen med meg til hun var 4-5 mnd hun.... Ikke det jeg ønsket men for å få sove om natta så var det eneste løsningen. Hun nektet å ligge i senga si! Hun ville ikke sove i vogna heller i starten. Så da hun eventually ville sove i vogna så satte vi vognbagen oppi senga hennes. Så jeg tror det du sliter med er ganske vanlig. Mange av mine venninner hadde det likedan i starten. Vi prøvde å pakke rundt henne og slikt uten at det funket. Men trøst deg med at dette går over. Jenta vår er nå 11 mnd og ikke noe problem å legge. Sover fra 19 om kvelden til 7 om morningen. Trodde aldri vi skulle få dette til men det går seg til!!

Skrevet

prøv å legg henne i bagen, og sett denne oppi senga. Hun er ikke vanskelig når hun gråter som 6 ukers baby, bare utrygg . Får du til å la henne sovne inni et helseteppet, og løfte henne over i bagen etterpå da?

Ikke la en baby på 6 uker gråte seg i søvn! Det er alt for tidlig. så små babyer gråter fordi de mangler noe.

Skrevet

samme her. Da han var 6 måneder prøvde jeg å legge ham for seg selv, men han fikk panikk, og jeg smelta, orker ikke høre på skriking:).

Nå er han nesten 9 måneder, og nå klarer han å sovne i egen seng, (han har atså sovet meg meg siden han var omtrent 3 måneder.) tror at han nå faktisk forstår at det er hans seng, og at selv om han ikke ser meg så er jeg i nærheten.

Men nå elsker jeg å sove med han da, ... det er jeg som må styre meg liksom:)

Skrevet

Ikke stress med å få henne i egen seng enda. Disse små trenger som regel å føle seg trygge før de vil ligge alene i egen seng. Du er den eneste "trygge" i deres verden, og hun vil bare være inntil deg. Tulla her er nå 11 uker og har lagt seg i egen seng kanskje de siste 3 ukene. Jeg stressa overhodet ikke med det, men prøvde litt etter litt å legge henne i vugga si. Etterhvert så følte hun seg såpass trygg at hun sovnet der, da med meg sittende ved siden av (det gjør jeg enda) og så rullet jeg sammen et lite pledd og la rundt hodet hennes for å få det litt mer trangt rundt henne. Hun våkner rundt 3-4 om natta for mat, og da får hun som regel ligge ved siden av meg til morgenen. Har faktisk på henne kortermet body og strømpebukse når jeg legger henne, og lurer av henne strømpebuksa når hun kommer opp til meg slik at hun ikke blir for varm. Vanlig nattis ble alt for varmt her iallefall, selv med egen dyne.

Tror at å la dem ligge å gråte når de er så små vil virke helt motsatt, men det er min mening. Ting vil gå seg til, hun er så lita enda:) Også så koselig det er å våkne opp til et gigantglis ved siden av deg om morran!

Lykke til og kos deg med samsovingen enn så lenge du:)

Skrevet

Hei!

Jeg er på et lite besøk fra småtroll 1-2 år og har noe på hjertet til deg:)

Har selv en liten plutt som blir 19 mnd straks,han har sovet med meg nesten hele livet sitt.Det er faktisk slik at de små føler trygghet,varme og ikke minst lukten din tilfredstillende.Leser at du er redd for krybbedød og det skjønner jeg godt.Men hvis hun har egen dyne og ingen av dere røyker så kan du være brukbar sikker på at det skal ganske mye til for at noe slikt skjer.

Kanskje far kan være litt tålmodig og legge seg på en madrass på gulvet,bare for en liten stund? Slik at du får tatt igjen litt tapt søvn?(bedre plass i sengen)

Det jeg egentlig ville med dette var at jeg nå har begynt å legge Luke i sin egen seng.Det har gått overraskende bra:) Jeg er ingen "nazi" på at han skal sove i sin egen seng,tar det litt rolig og forsiktig.Blir det skummelt for han så får han sove hos meg.

Tror ikke du skal bekymre deg over at hun blir liggende til hun er 18 år,det ordner seg....

Gode rutiner på stell og legging er også en viktig faktor.

Ønsker deg masse lykke til!!!!

Klem

Skrevet

Nå føler jeg meg myye bedre, nå når jeg har lest at det er så mange andre som gjør som meg! =) skal prøve å nyte å sove med henne, i stede for å ha dårlig samvittighet for å ikke legge henne i sin egen seng! det går seg vel til, etterhvert.... Vi sover i allefall godt om natten, alle tre!! =)

Klem

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...