Gå til innhold

noen som har vært i syden med barn på 4-5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fullammer men lurer på hvordan det går i varmen, øker melka når dere drikker mer der nede eller har dere måttet gitt tillegg/ mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer og skal reise til Kreta i morgen. Gir henne 1 måltid grøt og litt frukt i tillegg. Hun er 6 mnd. Snakket med helsesøster om dette med drikke. Vi skal prøve å få i henne litt vann, ev saft i tillegg. Hun tar ikke flaske så hos meg er det et problem. Det tar jo noen dager å øke produksjonen. Så spørst det jo hvor varmt det er, hvor mye væske en trenger. Jeg ville øvd på å drikke vann på forhånd, fra flaske eller kopp.

Skrevet

gikk fint og fullamme i varmen. Hun spiste litt oftere pga varmen. Merket ikke noe til økende melkemende. Gav litt vann i tillegg hvis hun virket tørst. Hun var forøvrig 5,5 og 7,5mnd når vi har reist.

Skrevet

Kom nettopp hjem fra Italia med lille snuppa på 4,5 mnd. Jeg fullammer også, men merket ikke noe spesielt til at melka øker. Hadde alltid med oss ei flaske med kokt vann på, men brukte den ikke så ofte. Gulljenta virket stort sett glad og fornøyd med bare puppen. Jeg ammet nok noe oftere enn her hjemme, men det gikk helt fint. Er jo litt problematisk om knøttet ikke tar flaske, da, vår gjør det, men vi hadde også med oss ei sånn sprøyte og ei lita skje i tilfelle vi bare var nødt til å få i henne litt ekstra væske.

Skrevet

hvor ofte ammer dere til vanlig?, ammer ca hver 2 time på dagtid og lite om natta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...