Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #1 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg vet ikke så veldig mye om dette, men jeg blir overrasket når en som er ped.leder i en Kanvas-barnehage mener at dette er en ideell stiftelse og at dette er noe annet enn andre private barnehager. "Alt overskuddet går til barna og ikke til eieren". Er det ikke sånn at alle ansatte i Kanvas tjener bedre enn i andre barnehager? Her i Oslo vet jeg at det er sånn at maaaange betaler innmeldingsavgift uten å få noen som helst informasjon om at de ikke har sjans til å få barnehageplass. For meg er det lite idealisme i å ta imot penger fra desperate foreldre uten å informere om muligheten til å få en plass når man trenger den. Slik jeg har fortstått det, må man her i Oslo melde seg inn før barnet er født (og unnfanget) dersom man skal ha sjanse til å få plass til barnet når permisjonen er slutt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9406720-kanvas-en-ideell-stiftelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #2 Del Skrevet 25. mai 2007 Ikke vet jeg om Kanvas er en ideell stiftelse. Men gitt at den er det, så betyr det (i motsetning til barnehager som eies av private eller AS) at det ikke er noen eier som kan ta ut et overskudd. Det vil si man kan drive slik at alle inntekter brukes på lønn, utstyr, mat, forbruksmateriell etc. Dette betyr OGSÅ at man kan betale bedre lønn enn en privat bhg som drives av en eier som skal tjene på det. Om barna har noen glede av dette, kan selvsagt diskuteres. Får man bedre ansatte ved å betale mer? Det sies så i andre bransjer, og ikke minst for ledere. Men er det sant? Kanskje de aller best bhg-ansatte er dem som vil jobbe for en eier som tar ut milioner samtidig som de selv tjener under vanlig kommunal lønn? Slike ansatte har jo en ideell instilling, i hvert fall sett fra eiers synpunkt... Når det gjelder HI sitt ankepunkt om at Kanvas tar innmeldings-avgift uten å garantere plass, er jeg enig i kritikken. Det burde være nok at de som faktisk har plass (plus ikke minst det offentlige) betaler. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9406720-kanvas-en-ideell-stiftelse/#findComment-9409584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #3 Del Skrevet 29. mai 2007 Barna våre går i en Kanvas-barnehage. Vi er fornøyd nok med den. Men det stemmer ikke det du sier angående innmelding - før kunne man melde inn fremtidige barn, det er sant, men nå må barnet ha personnummer før man kan melde seg inn. Og innmelding øker sjansen for å få barnehageplass, i forhold til de som ikke er innmeldt - mer kan man vel ikke forvente? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9406720-kanvas-en-ideell-stiftelse/#findComment-9449632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå