hårsår Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Kanskje fordi de har så store bakhoder at de får en unødvendig knekk i nakken. Vet ihvertfall at ved førstehjelp på små babyer skal en ikke ta hodet deres bakover som ved voksne, fordi bakhodet deres er så stort.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 At de ikke skal ha hodepute er ikke tilfelle lengre, de skal helst ha en tynn en. Det er gammeldags at babyer ikke skal ha hodepute. Nå er det riktigste at de helst skal ha.
rødhette* Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Jeg har hørt at når de er veldig små, har det ingen betydning. Enten har man ikke pute, eller så har man en kjempetynn babypute. Det velger du selv, hva du ønsker.
hårsår Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 Vi bruker en diger sutteklut som vi bretter sammen, og den fungerer som hodepute, hvis det er det dere mener. Det har hun brukt hele tiden, for hun ligger på lammeskinn så vi var redd hårene i skinnet skulle komme foran nesen og munnen hennes.
rødhette* Skrevet 25. mai 2007 #6 Skrevet 25. mai 2007 Du kan bruke det, hvis du ønsker. Vi bruker nå en helt flat babypute. Altså en pute, men den er flat. Ikke sånn som putene til oss voksne.
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 25. mai 2007 #7 Skrevet 25. mai 2007 Det er valgfritt å bruke hodepute. På sykehuset fikk vi anbefaling av fysioterapaut om å bruke en litt tykkere hodepute enn de helt tynne som er vanlig. Den kalles for sykehus pute, og fåes kjøpt på bla barnas hus. Den er ganske "fluffy", så den blir nesten helt flat der hodet ligger, men den skal vist være veldig bra for babyer. Tulla mi har brukt denne siden hun var 1 mnd, og hun er ikke flat i bakhodet. Tror det skyldes bla puta.
monztah Skrevet 25. mai 2007 #8 Skrevet 25. mai 2007 Ja, nå blir det anbefalt å bruke liten pute helt fra fødselen til babyer.
Tiddelidu Skrevet 25. mai 2007 #9 Skrevet 25. mai 2007 Fysioterapeuten på barsel anbefalte bruk av pute for å forebygge skjevt hode. Puta skal ligge nedover ryggen, til bleiekant for å støtte hodet. I ammetåka tenkte jeg ikke på flatt bakhodet, så min fikk det... Derfor kuttet jeg ut hele puta og var heller nøye med å endre hodestilling.
vi blir 4 :o) Skrevet 25. mai 2007 #10 Skrevet 25. mai 2007 lillegutt ligger som en mark om natten og ville aldri hatt hodet sitt på puta å mer en noen minutter, så jeg har ikke sett poenget med det. dessuten trodde jeg de ikke skulle bruke pute jeg da.. men leset her at det kanksje er gammel info..ikke helt overbevist men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå