Mammaen til go'ingen Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Hvor langt og lenge lar dere deres små sitte i bilstol? Min er fire uker. Vi har vært på noen småturer, men maks 20 min, men ønsker å ta en biltur som tar en times tid. Når kan vi gjøre dette? Noen som vet?
-MtG- Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Jeg vet ikke helt hva som er anbefalt, men jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å la han sittet i setet en times tid nå.
hvemerjeg? Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Vi har kjørt det vi har hatt behov for helt fra han var nyfødt. Dette temaet er det veldig mange forskjellige meninger om, og veldig mange som praktiserer ulikt. Du vil nok aldri få et "riktig" svar. Det kan jo kanskje være greit å ta en pause halveis på en times bilkjøring, sånn at gutten deres kan få hvilt ryggen litt.
mammmamia ** Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Overlegen ved barneintensiven på Ullevål har gått ut og avkreftet den gamle "myten" om at nyfødte kun kan sitte i bilsete 20 min av gangen! Så lenge ungen sover, har det bra og ikke sier ifra på noen måte om at han er lei/sliten er det ingen grun til å ta pause bare for å gjøre det! Vi kjørte Trondheim-Oslo da lillesnuppa var 5 dager, tok 3 pauser og hun sov store deler av veien, da er det jo ingen vits i å vekke henne når hun tydelig har det godt :-) Bilseter nå er jo så liggende uansett, at det blir ingen belastning på kroppen i de få timene de sover allikevel, det er begrenset hvor langt du kan kjøre uten å måtte amme, skifte bleie eller noe sånn! :-) Lykke til!
Mammaen til go'ingen Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2007 Takk for alle svarene. Da skal vi prøve oss mer fram. Noen ganger sover han andre ganger er han litt misfornøyd. Det gjelder vel å bli kjent med sitt eget barn, skjønner jeg nå!
noje Skrevet 25. mai 2007 #6 Skrevet 25. mai 2007 Tror noen eksperter, fysioterapeutene, vil være meget uenig med denne overlegen. Jeg har fått anbefalt 30 min, så en pause. Også at en bør være nøyen med dette me små. Jeg ville tatt en telefon til fysioterapeuten var jeg deg. Da hadde du fått et ordentlig og begrunnet svar.
Benni-min Skrevet 25. mai 2007 #7 Skrevet 25. mai 2007 Min podes første biltur varte rett over en time. Da var han 5dager gammel (hjem fra sykehuset) Gikk fint det. Han sov hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå