Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har Fe = 17, og legen sa at jeg burde begynne med et svakt tilskudd av jern i uke 20 (er 14+6 nå). Vet noen hvorfor jeg ikke burde sette i gang nå?

Noen som har tabletter å anbefale? Gruer meg for magen...

Har allerede begynt å knaske cashewnøtter, tørkede aprikoser, svisker og dadler og fiken når jeg får tak i det. Kjøtt er ikke så godt om dagen... Ellers er jeg glad i grønt, men det har jeg jo alltid spist en del av.

Vet noen om jeg skal ta nye blodprøver før uke 20?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9406116-forslag-til-jerntilskudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du, hvis du spør i helsekosten, kan de nok hjelpe deg m et tilskudd som ikke er så tøft for magen, og inneholder litt c og b vitamin, for å bedre omsettning og opptaket av jern..

husker ikke helt hva dette produktet heter, men det veit de nok i butikken! tror leverandøren er solaray...

legen din sier vell ifra om du skal inn å ta flere blodprøver, eller så ring å spørr!

Hei!

jeg har hatt lite jern i mine svangerskap og ble forderdelig dårlig av jerntab. Jeg løste problemet med å spise broccoli, persille og leverpostei .Det sies at grønnsaker med sterk farge er rike på jern.Hvis du drikker appelsinjuice samtidig hjelper det også ( c-vitaminer hjelper kroppen å ta opp jern). Dettte kan du begynne med nå, jeg er begynnt og jeg er bare 14+2.

lykketil!!!

Hemofer er svake jerntabletter, som er milde mot magen. Ellers har de sånne som Ferro retard, men de er sterke og mange får litt magetrøbbel av dem. Appelsinjuice er bra å svelge tablettene med, som noen her foreslo, da du tar opp jern lettere sammen med c-vitamin.

Tror du kan ta Floradix Formula, som er et flytende tilskudd du kan få kjøpt i dagligvareforretningen. Den skal være veldig snill med magen, og inneholder også andre ting enn jern(så vidt jeg vet). Jeg vet om andre gravide som har slitt med forstoppelse men ikke gjør det med den.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...