MMM Baby Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Heisann, kan noen av dere svare meg. Jeg er i uke seks nå. Har vært usikker pga. blødninger, men blodprøve viser at jeg er gravid. I de to første svangerskapene var jeg ekstremt trøtt og kvalm den første tiden. Men nå er jeg så pigg, får nesten ikke sove. Jeg er heller ikke særlig kvalm. Lysten på mat er heller ikke sånn som den har vært tidligere. Jeg har lyst til å drikke vann og bare spise sunt. Kjenner meg ikke igjen. Spørsmålet er, når kommer kvalmen? Kan alt dette variere fra svangerskap til svangerskap (hormonelt kanskje)? Noen som har erfaringer med dette? Hilsen ei som tviler......
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Hei! Jeg kan jo svare ut fra min egen erfaring, selv om den er litt spesiell. Jeg hadde en exu i mars. Testene viste jo at jeg var gravid, men jeg kjente ikke symptomer. I mine to tidligere svangerskap har jeg vært ekstremt kvalm fra ca. 6 uker, så denne gangen gikk jeg nærmest bare og ventet på kvalmen, men den kom ikke. Så jeg ble bekymret, og fikk tatt en UL privat (fastlegen nekten å gi meg henvisning, fordi hun mente at svangerskapene godt kunne være så forskjellige). Men UL ga meg jo ikke det beroligende svaret jeg håpet på... Dette var i 8. uke, jeg hadde ingen symptomer på xu, men det hadde nok ikke vart så mye lenger før det hadde blitt akutt. Mangel på symptomer KAN være tegn på xu, men trenger absolutt ikke å være det. Det er tross alt ikke så veldig mange som får det. Det er ikke min mening å gjøre deg bekymret, men heller å si at dersom man selv føler at ikke alt er som det skal være, så bør man få oppfølging. Jeg synes legene litt for enkelt avfeier oss med at "alt er normalt".
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Og så glemte jeg å si at jeg håper det går bra med deg!! Lykke til fremover!
MMM Baby Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2007 Hei. Jeg leste gjennom svaret ditt. Men jeg lurer jo på hva exu og xu er for noe? Det høres litt skummelt ut.
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 Hei, Jeg er selv i min 2.graviditet, 1.graviditet endte i MA i uke 18. Jeg har vært mindre kvalm denne gangen og har som deg i perioder lurt på om jeg er gravid. Men bekymringene mine har vært grunnløse. Alt er som det skal og jeg har faktisk i dag sett en akriv krabat på ultralyd. Jeg er forøvrig ekstra tørst denne gangen og drikker mye vann. Hadde også blødninger rundt uke 6-7 og det gikk helt fint. Håper du klarer å senke skulderne. Sannsynligheten får at det går bra er overveiende stor!
MMM Baby Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2007 Takk. Det er godt å høre. Prøver å senke skuldrene, men det er ikke lett. Jeg trodde man ble mindre bekymret for hver graviditet, men for meg er det motsatt. Har hørt om flere som har hatt blødninger som det har gått fint med, men det er akkurat som jeg tror at det ikke gjelder meg. Skal prøve og roe meg. He he.
bente69;) Skrevet 25. mai 2007 #7 Skrevet 25. mai 2007 Når jeg gikk gravid med snuppa som blir 3 år om en uke hadde jeg et strålende svangerskap:) En morgen var jeg blittelitt kvalm, når jeg kjente etter. Ellers hadde jeg ingen nevneverdige plager, bittelitt halsbrann (knaska love haerts, det hjalp) og endel blødninger frem til uke 12. Jeg hadde vel det de fleste vil kalle et drømme svangerskap;) La på meg 8 kg og gikk 5 km tur med bikkja den dagen fødselen startet. Har aldri følt meg så frisk og glad noen gang:) Så det går ann å gå gjennom et svangerskap uten å plages "ihjel" De beste ønsker for svangerskapet:))
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 Hei, jeg har vært bortreist i pinsen og så ikke spørsmålet ditt før nå. Exu og xu er det samme, det skrives litt forskjellig og jeg slurvet litt i innlegget. Det står for ekstrauterin graviditet, dvs. svangerskap utenfor livmoren. Det hender visst at det går over av seg selv, men som regel må det opereres, og ofte må da egglederen fjernes. Så jeg har bare en igjen som vi må skal prøve å få en baby med... Det skal mye til for at det er det, jeg vil ikke skremme deg! Det går nok bra!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå