Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Min gutt er nå over 6 mnd. og det jeg lurer på er om jeg trygt kan slutte å koke flaskene? Helsesøster anbefalte å koke flasker smokker og alt iallefall 1 år..syns selv det virker litt hysterisk, hva synes dere?
ScaryMama Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Jeg sluttet å koke for lengst, her går det i oppvaskmaskinen.
rødhette* Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Flaskene går i oppvaskmaskina, det har det gjort siden han ble 3 mnd. Koker fortsatt smokkene.
manonym Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Fikk beskjed av min HS at når ungen begynner å putte alt mulig rart i munnen så trenger man ikke å koke lenger. Da får han jo i seg alle slags mulige bakterier. Det er bra med litt "baselusker" også, jeg har vokst opp i et rotete og ikke så alt for ren hjem for å si det sånn, og er så og si aldri syk! Bakterier er bra!=)
Makka Pakka Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 synes også at det hørtes litt voldsomt ut ja.. Tror du trygt kan slutte å koke plasker og smokker nå.
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #6 Skrevet 25. mai 2007 Ja både plasker og flasker tåler å la være å kokes nå;P (sorry, det så bare litt morsomt ut:) ) HS som jeg går til gjorde faktisk narr av meg når jeg sa at jeg fortsatt kokte på 6 mndr kontrollen så det er nok trygt:)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #7 Skrevet 25. mai 2007 kan man altså slutte og koke flaskene når de blir 3 mnd ? lille gutt blir snart 3 mnd..
St.Sunniva Skrevet 25. mai 2007 #8 Skrevet 25. mai 2007 Jeg kunne sikkert også sluttet å koke flasker, men bruker kanskje 1-2 flasker om dagen, og da blir det jo litt unødvendig å sette igang oppvaskmaskinen for de liksom...og siden jeg koker smokkene allikvel, så tar det ikke så mye lenger tid å koke flaskene også. Men skjønner jo godt at dere som bruker x antall flasker om dagen ikke nødvendigvis gidder det. Jeg føler liksom ikke at de blir rene nok av å vaske de opp i oppvaskkummen jeg da :-)
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #9 Skrevet 25. mai 2007 kokte de første ukene, etter det har de bare vært i oppvaskmaskinen.
Ellie73 Skrevet 25. mai 2007 #10 Skrevet 25. mai 2007 Hs sa til meg at vi kunne slutte å koke flaskene når knøttet ble 6 mnd, men at vi burde koke flaskesmokkene så lenge han får melk på flaske. Hun sa det var pga melkebakterier kunne være verre enn en del andre bakterier, og at smokkene var vanskeligere å få reine enn selve flaska. Så jeg koker smokker... :-)
Bellen^2 Skrevet 25. mai 2007 #11 Skrevet 25. mai 2007 Sist jeg var på barseltreff på HS spurte jeg om jeg fortsatt skulle koke flaskene til junior på 4,5 mnd, og de mente at det kunne jeg bare slutte med. Koker alikevel tuttene av og til når jeg koker smokkene hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå