Gå til innhold

Når kan lege jordmor høre hjertelyden?


Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR!

Anbefalte innlegg

 

Trur virkelig jeg har gullfiskhukommelse jeg altså..

 

husker nesten ingen ting fra 1 svangerskap jeg..he he

 

Jeg skal på min 1 kontroll i uke 10 kan han høre hjertelyden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler litt på det, men det kommer kanskje litt an på hvordan fosteret og livmora ligger. Tror ikke man kan regne med å høre hjertelyden før i uke 15...

 

Har termin i romjula, og førstemann er 4 år, så det er litt "all over again" for min del også. Jeg har vært på tidlig ultralyd, siden jeg var gjennom en SA sist i januar, og da kunne de faktisk få fram hjertelyden i uke 9 (innvendig UL)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos fastlegen min i uke 11+6 og vi hørte hjertelyden!! Hun sa at grensen for å høre den med doppler ofte går ved uke 12, hun leita lenge men til slutt kunne vi høre den klart og tydelig. Men så tidlig som i uke 10 tviler jeg også på, da må man på ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige svangerskap hørte jeg hjertelyden i uke 11, og da ble jordmor egentlig litt forundret fordi hun ikke pleier å høre den før i 12-13. uke. Men det er sant som Miamamma sier, at det kommer bra an på hvordan fosteret ligger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..

 

Tusen takk for begge svarene, jeg husker jeg hadde små blødninger i mitt 1 svangerskap og da tok han og skjekket hjertelyden med doppler..

 

Husker da han sa at jeg ikke måtte bli redd hvis vi ikka fant den pga at det var så tidlig, men vi hørte den nydligste musikken en mor kan høre det lille jhertet som slo..

 

Det bare irriterer meg at jeg ikke husker når;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...