Gå til innhold

Ang. HCG


rosee

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt 3spontanaborter på litt over eitt år, og er no gravid igjen. Har fått oppfølging med tidleg UL denne gangen. Testa pos 21.05.07 og fekk UL dagen etter, men det var for lite til å se noe. Ca 4-5uker på vei. Tok HCG prøve samme dag som UL og 2 dager etter. Ringte legen idag og fekk svar på HCG prøvene. 22.05 var HCG på 35, og etter to dager hadde den 3dobla seg. Jeg veit veldig lite om det, men synst det virket veldig lavt. Noen her som kan hjelpe meg med svar...? Klarer ikke slå meg til ro, er så mange bekymringer.

Takk om dere svarer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, skjønner at du er bekymret. Jeg er ingen ekspert på dette.

35 er vel egentlig ganske lavt, men at det tredoblet seg på to dager er vel veldig bra. Vanligvis så dobler det seg bare. Og spennvidden mellom hver enkelts HCG kan være stoort. Noen produserer mye fort, mens andre bruker lengre tid.

Hva sa legen? Jeg tror det er bra at du har hatt en så stor stigning.

du aner ikke hvor langt du var på vei da du tok prøven?

Forresten, har lest at alt over 20 er bra. Håper det stiger mye fremover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Legen sa nesten ingen ting. Berre resultatet, jeg spurte litt men fekk lite svar. Han sa det var ingen garanti for liv, men at det var under utvikling. Veit ikke hva han mente... Da jeg tok første hcg-prøve var jeg kanskje 4+4dager. Og siste hcg-prove 4+6dager. Skal på ny UL onsdag, og håper å se liv da, men er kanskje tidlig...!? Blir det bekreftet liv skal jeg begynne på crinone-gele. Har vært til utredning, både jeg og min mann, men dei fann ingen ting gale... Tusen takk igjen får svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...