Gå til innhold

Ang. HCG

rosee

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt 3spontanaborter på litt over eitt år, og er no gravid igjen. Har fått oppfølging med tidleg UL denne gangen. Testa pos 21.05.07 og fekk UL dagen etter, men det var for lite til å se noe. Ca 4-5uker på vei. Tok HCG prøve samme dag som UL og 2 dager etter. Ringte legen idag og fekk svar på HCG prøvene. 22.05 var HCG på 35, og etter to dager hadde den 3dobla seg. Jeg veit veldig lite om det, men synst det virket veldig lavt. Noen her som kan hjelpe meg med svar...? Klarer ikke slå meg til ro, er så mange bekymringer.

Takk om dere svarer :-)

Fortsetter under...

hei! jeg er nå gravid igjen etter to spontanaborter de siste fem mnd...tok hcg prøve forrige uke..tirsdag...da var det ikke noe sikkert utslag vist...selv om jeg hadde fått flere positive graviditetstester...så tok jeg på fredag igjen og da var hcg på 88....så har jo steget...har tatt ny prøve i dag...så venter spent på resultatet!!! etter mine beregninger er jeg 5 uker i dag...eller i morgen...så er litt redd for at hcg nivået er litt i laveste laget (88...da var jeg ca 4+4 eller 4+3). men føler meg gravid...så får håpe det beste!

jeg skal også på tidlig ul...når jeg er 6 uker...hvis d er noen stigning i hcg verdiene mine i dag.

har du målt flere ganger?

de sier jo at det er viktiger at verdiene fordobbler seg eller øker...enn høye tall...så vi får satse på at det er rett!!!

Hei. Da er vi nesten akkurat like lang :-) Jeg var 5uker på lørdag. Målte hcg på tirsdag (4+3) og den var 35, tok ny hcg torsdag (4+5) og den var 105. Så stigningen var jo bra. jeg får bra oppfølging siden jeg har hatt 3aborter, så skal på ny UL onsdag. Var også på UL tirsdag i forige uke, men det var for lite til å se noe. Håper alt ser bra ut på onsdag, men kvir meg veldig. Går rundt og er kjempe bekymret hele tiden. Hvilke symptomer har du under graviditeten til no da? Jeg føler bare litt ømme bryst og litt oppblåst i magen. Har du fått svar på den siste hcg prøven din no? Venter spent på svar. Håper og krysser fingrene for oss :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...