Gå til innhold

Jobbe igjen :-( og amming...

Septemberstjerna og Martine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å amme bare morgen og ettermiddag/kveld?

Jeg begynner å jobbe igjen om ca to uker. Snuppa er da 8 mnd. Ammer fortsatt, i tillegg til 2 faste måltider om dagen. Puppen vil hun ha ca hver tredje time. Hun får mme (100-200 ml) som siste måltid, da jeg har mindre/veldig lite melk om kvelden.

Jeg vil gjerne fortsette å amme, men det blir jo betydelig mindre. Må vel begynne nedtrapping nå... Men det jeg lurer på: Er det egentlig mulig å gå ned til å amme bare morgen og ettermiddag, eller vil jeg da miste melka?? Orker ikke å ha med pumpe på jobb for å stimulere produksjonen i løpet av dagen... Vaske & koke, det har jeg ikke tid til da.

Noen som har erfaringer med dette? Går det? Eller er det slutt på ammingen for denne gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk!

Jeg skal gi det en sjanse, men går det ikke så går det ikke... Har jo ammet i 8 mnd nå, og er fornøyd med det.

Men ammefri, er ikke det ulønnet?

Skrevet

Uten lønn ja, leste litt nøyere nå...

Skrevet

Hvis den lokale eller sentrale (aka stat og kommune) tariffavtalen sier noe annet. Snakk med din tillitsvalgte!

Skrevet

Jeg er medlem i utdanningsforbundet og har krav på to timer LØNNET ammefri hver dag!

Skrevet

Hmmm...

Jeg er medlem i KFO (kommunalansattes fellesorganisasjon), men jobber i en privat barnehage. Skal finne ut av dette før jeg begynner å jobbe. Også skal jeg snakke med sjefen, hun veit det kanskje. *Håpehåpe*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...