Septemberstjerna og Martine Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Går det an å amme bare morgen og ettermiddag/kveld? Jeg begynner å jobbe igjen om ca to uker. Snuppa er da 8 mnd. Ammer fortsatt, i tillegg til 2 faste måltider om dagen. Puppen vil hun ha ca hver tredje time. Hun får mme (100-200 ml) som siste måltid, da jeg har mindre/veldig lite melk om kvelden. Jeg vil gjerne fortsette å amme, men det blir jo betydelig mindre. Må vel begynne nedtrapping nå... Men det jeg lurer på: Er det egentlig mulig å gå ned til å amme bare morgen og ettermiddag, eller vil jeg da miste melka?? Orker ikke å ha med pumpe på jobb for å stimulere produksjonen i løpet av dagen... Vaske & koke, det har jeg ikke tid til da. Noen som har erfaringer med dette? Går det? Eller er det slutt på ammingen for denne gang?
Expat Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Det kan godt hende at morgen, sen ettermiddag og sen kveld går greit lenge! Spes hvis man har ekstra amming i helgene. Husk at i Norge har du rett på ammefri, http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=91, timen(e) kan du ta på start eller slutt av dagen!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2007 Takk! Jeg skal gi det en sjanse, men går det ikke så går det ikke... Har jo ammet i 8 mnd nå, og er fornøyd med det. Men ammefri, er ikke det ulønnet?
Septemberstjerna og Martine Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2007 Uten lønn ja, leste litt nøyere nå...
Expat Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 Hvis den lokale eller sentrale (aka stat og kommune) tariffavtalen sier noe annet. Snakk med din tillitsvalgte!
Hoppetussa Skrevet 26. mai 2007 #6 Skrevet 26. mai 2007 Jeg er medlem i utdanningsforbundet og har krav på to timer LØNNET ammefri hver dag!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 26. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2007 Hmmm... Jeg er medlem i KFO (kommunalansattes fellesorganisasjon), men jobber i en privat barnehage. Skal finne ut av dette før jeg begynner å jobbe. Også skal jeg snakke med sjefen, hun veit det kanskje. *Håpehåpe*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå