Gå til innhold

4 mnd og reiste seg opp og gikk! ...

Anbefalte innlegg

... når e holdt han i hendene da!men er ikke det litt tidlig??hehe,vi venter liksom på at han skal snu seg fra rygg til mage...

han er sterk i ryggen, så jeg støtta han bare i hendene for å hjelpe med balansen når han satt nede. nå tør jeg omtrent ikke gjøre det mer, for lille tassen reiser seg bare opp å begynner å gå hver gang nå!

det kan jo ikke være så bra for ryggen hans når han er så liten!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9404763-4-mnd-og-reiste-seg-opp-og-gikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

holdt han i armene, men satt han ned fort, ble jo redd for ryggen hans! han får prøve seg litt fortsatt siden han storkoser seg når han gjør det - men da holder vi vekta hans (rundt magen/under armene). hehe, d ser så rart ut når han er så liten. men det er vel bare den refleksen de har, før krabbinga setter i gang!

Samme gjør snuppa mi. Men jge trenger ikke holde i armene hennes. Jeg bare lar henne holde rundt fingern min, så ordner hun resten selv. Vi har trent masse på det da, og nå er hun råsterk. Vel og merke: Vi har bare trent på det på babysvømming. I vann er det ikke farlig siden hun ikke veier noe. Da holder vi henne i hendene, og lar henne gå opp lårene og magen min. Hun får aldri gjøre det uten å være i vannet. Hun gjør det samme uten vann (men ikke like stødig), men det lar vi henne selvsagt ikke gjøre. Men nå sitter hun av seg selv. Det kommer nok fra babysvømmingen det også. Hun får fort overbalangse og velter, men dersom hun ligger litt bak i fanget mitt setter hun seg opp selv, og kan da sitte i ca 10 sek før hun får overbalangse og velter.

Julie og gjør det, har gjort det i noen uker allerede... Men hun snur seg ikke fraverken mage til rygg eller omvendt... Vet ikke hvor bra det er for ho, men ho "dro seg opp" i helsesøster på 4-mnd kontrollen og, og ho sa ingenting om at det ikke var bra. Nå skla det sies at hs er litt "rar" da. Liker ho ikke.

så moro da!!! Litt tidlig, men det gjør det jo bare ekstra moro :-)

Her er det rulling fra rygg til mage som gjelder for tiden - ruller som bare det om dagen, men bare én vei da, ikke fra mage til rygg!! Er stødig og strak i bena når vi holder ham i hendene, men ikke noe reise seg selv eller trasking på gang. Sitter godt også når vi støtter ham, men det er jo strengt tatt ikke "lov" da, så vi prøver å begrense det :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...