Gå til innhold

Snart kan jeg røyke igjen..

Anbefalte innlegg

Har alltid sagt at hvis jeg blir gravid, så skal jeg slutte å røyke.. Det gjorde jeg også. På dagen faktisk. Da var jeg ca 5 uker på vei. Nå har jeg 5 uker igjen og har ikke røykt en eneste røyk, men suget sitter der som om jeg skulle ha sluttet i går. Må jo absolutt ligge psykisk, men jøss som jeg gleder meg til å få røykt igjen. Idiotisk, men sant..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9404592-snart-kan-jeg-r%C3%B8yke-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann!!

Jeg kunne ikke vært mer enig:) Har alllti sagt at den dagen jeg blir gravid så skal jeg slutte å røyke!

Hehe... nå har jeg holdt meg i 6 mnd men gleder meg fælt til august og babyen er ute slik at jeg kan ta en røyk igjen.

Veldig glad for at jeg har klart å holdt meg såpass som jeg har nå da.. alt for barnet i magen:) Det som kommer etter for vi ta som det kommer, men gleder meg:)

Lykke til:)

klem klem

Sier det samme jeg også, gleder meg til ungen er ute så jeg får tatt meg en røyk igjen, men etter å ha vært røykfri i 9 mnd tror jeg neppe at den røyken blir noe særlig god... kommer sikkert til å smake gjørme!

Men jeg har sagt at om jeg skal ta meg en røyk i fremtiden så skal det kun skje i festlig lag, skal IKKE røyke på hverdager, regner ikke med jeg kommer til å bli den festløva etter at babyen er født heller, så da blir det minimalt med røyking!

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

De sier også at faren for krybbedød øker når mor og/eller far røyker. Dette har i sammenheng med at røyken sitter i håret, klærne og huden!

Bare tenkt på det før dere tar den første røyken igjen, for når det er gjort så er det STOR sannsynlighet for at dere begynner å røyke som før.

Dersom du har holdt ut i hele 8 måneder kan du kanskje slutte for godt?

Husk at faren for krybbedød er større når man har røykende foreldre. Giftige partikler setter seg på klærne og barnet puster inn disse. Ikke minst må du være klar over at du puster ut giftige stoffer en halv time etter at du har stumpet røyken. Ikke mange tenker på det når de går inn og koser med babyen sin.

I Danmark har de begynt å dele ut såkalte røykejakker til foreldre som røyker. dette for å unngå at partikler fester seg på klærne.

Dette er kun ment som et velmenende råd. Jeg røyket selv før jeg ble gravid og en del etterpå. Har nå klart å slutte helt og priser meg lykkelig for det. Jeg ville aldri klart å leve med samvittigheten min dersom jeg som røykende gravid eller som røykende i barsel mistet babyen min i krybbedød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...