Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min (9 uker)har ikke bæsjet på 3 dager og sliter, og jeg får ikke tak i helsesøster. Kan jeg gi 1-2 ml Duphalac?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å ta tempen på han? Det stimmulerer ofte endetarmsmuskelene sånn at avføringen lettere kommer ut. Hvis han bare får mm er det like vanlig å ha avføring hver dag, som en gang i uka, men hvis du ser at han plages er det selvfølgelig ikke vanlig for han =) Jeg har aldri gitt duphalac til en baby, så er ikke sikker på om det er til å anbefale. Men gav til en 2 åring engang og hun fikk 2,5ml (lege som mente dette var passe), så kanskje 2ml er litt mye i så fall? Uten at jeg er helt sikker på det.

Skrevet

Hmm.. dette stod i felleskatalogen om Duphalac; Barn: Spedbarn: 3-6 ml pr. døgn blandet i morsmelk/morsmelkerstatning.

Skrevet

Jeg gir duphalac til min baby på 12 uker.. (han har fått dette noen uker nå). Han fikk først 6 ml. i døgnet, men det hjalp ikke så jeg fikk beskjed av legen om at jeg kunne doble dosen. Dette virker bare lokalt, og legen sa at det ikke var noe farlig. Men du kan jo ta en tlf. til legen din.

Men hvis babyen din bare får mm så kan det gå flere dager uten avføring, uten at det skal ha noe og si. I teorien så skal ikke mm ernærte barn bli forstoppet. Men får den mme så kan dette være hardere for magen.

Man kan også bruke tempen som hun over her skrev, men man skal jo ikke bruke den hele tiden heller. De skal jo klare det selv. Jeg har selv brukt den en gang i blandt, men liker det ikke..

Skrevet

Det er HEEEELT normalt at de små som ammes noen ganger kan ha et langt opphold med bæsjingen. Da snuppa vår var rundt 3 mnd så gikk det faktisk 9 dager!!! Var naturlignok litt bekymret men alle rundt meg som hadde baby hadde opplevd noe tilsvarende. Snakket med helsesøster også og dette var ikke noe å bekymre seg for så lenge babyen ikke var plaget.

Skrevet

Men hun får mme, ikke noe særlig pupp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...