Gå til innhold

Noen som bruker Dr.Brown flaskene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal begynne med størrelse 2 i smokkdelen/suttedelen. Jeg vet at størrelse 2 er fra 3mnd., min sønn er bare 2mnd, men det virker som om han sliter med størrelse 1.

Hann bruker ekstrem lang tid på å få drikke ut. Han bruker 30-45 min. Er det vanlig? Han drikker da ca.130ml.

Noen ganger holder han på å suge så lenge at han sovner før han får avsluttet måltidet. Da går det ikke lenge til han er sulten igjen. Trodde først han liket mange små måltider, men det virker ikke slik. Han våkner etter bare noen minutter, og vil prøve seg igjen på flasken han sovnet fra.

Er det noen om har begynt med størrelse 2 før 3mnd?

Jeg mener å huske fra førstemann at disse hullene er betydelig større enn størrelse 1.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror sikkert du kan prøve en å se hvordan det går. Hvis det kommer for mye så er det jo bare å bytte tilbake!

Skrevet

Joda:)

Lurte bare på at det er vanlig å slite slik vi gjør med st.1.

Og om det er noen som har erfaring med st.2.

Skrevet

Frøkna her var skikkelig tregdrikker og slet med å få i seg melka, så prøvde med smokk 2 da hun var ca to mnd, gikk kjempefint. Måtte bare være litt forsiktig i begynnelsen.

Skrevet

her så bruker vi enfamil mme. Og den er litt tykkere. Så lillegutt bruker laaang tid på måltidet han også. Prøvde str 2. men da gikk det alt for fort. matingen var over på under 5 min. Er redd det kan gi litt magevondt jeg da. Så jeg bruker lengre tid i stedet og sparer str 2. Men du må bare prøve deg fram.

Skrevet

Sikkert et veldig dumt spm, men hvor står det på esken hvilken størrelsen det er på smokken? Akkurat åpnet ny eske og ser ikke at det står noe størrelse.

Skrevet

På de lange flaskene følger det med smokk med level 1, står også nede på selve smokken, usikker ang wide neck. Så skal du ha andre str må du kjøpe smokker i tillegg, da står str helt øverst på pakka.

Skrevet

Jeg byttet før 3 mnd og. Tok en evighet. Tok 3 ganger lenger tid å gi flaske enn å amme med den vanlige smokken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...