Gå til innhold

Vekst 6-8 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en liten snuppe på snart 7,5mnd. Hun var 7,1kg og 68cm på 6mnd kontrollen- relativt lang og slank mao.

Nå er jeg så usikker på hvor mye mat jeg skal gi- hun ser liksom ikke ut som hun har blitt så mye større...??

Noen som vet hvor mye barnet sitt har vokst fra 6-8mnd? Og hvor mye spiser de? Er jo ingen kontroller nå før 1 år så blir så usikker...

Her er menyen slik:

0630: pupp

1100: 1/2 middagsglass + fruktpure + pupp

1530: pupp

1800: grøt av 125ml vann

1900: nattipupp (sover gjennom til 0600)

Er dette lite...? synes alle andre her inne gir mye mer mat til ca 7mnd...? Bør hiun få mer fast føde??

Takker for alle svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har og ei lita jente! Hun er 8 måneder nå og har vel bare lagt på seg 200-300 gram siden 6 måneder. Hun veier nå 8,2 kg ca.Men hun vokser i lengda, har nok passert 70 cm nå.

Men jeg tror at de vokser litt i rykk og napp nå og ikke like konstant som når de var yngre. Sålenge de er blide og fornøyde så er det nok ikke så veldig mye enn kan gjøre, kan jo ikke stappe mat i de akkurat! :o)

Kanskje på tide med et andre grøtmåltid per dag?

Mi får 2 x flaske, 2 x grøt, 1 middagsglass og frukt ( banan eller/og fruktmos).

Du kan jo bare få deg en ekstra time hos hs hvis du er bekymra.

Lykke til! :o)

Skrevet

Takker for svar:-)

Flere....? Plis:-)

Skrevet

Tuppa vår er 7 mnd i dag. Hun får grøt morgen og kveld. Pupp morgen ettermiddag og kveld. I tillegg 1 flaske ettersom jeg har begynt å jobbe igjen. Får litt frukt innimellom og har smakt litt middag, men har ingen faste rutiner på d ennå.

Skrevet

Heisann!

Jeg har ei jente på 8 måneder og skal på kontroll 29 mai så jeg vet ikke hvor mye hun har lagt på seg siden sist. På 6 mnd kontrollen var hun 68 lang og 8590 tung. Hun spiser slik i løpet av en dag:

0700 210 ml mme

1000 Grøt og 100-180 ml mme

1500 et 8 mnd middagsglass + frukt til dessert (vann til drikke)

1800 Grøt og 100-180ml mme like før hun legger seg kl 1900.

Som andre innlegger skriver så tror jeg du kan ha et grøtmåltid til for å få i henne mer fast føde. De begynner å bli ganske aktive om dagen og trenger mye mer energi. Jeg kaller bare snuppa "kålmarken" :-)

Jeg ga henne også bare et halvt middagsglass for inntil en uke siden. Prøvde da med hele glasset og jammen gikk det ikke rett ned.. Nei, ikke lett dette med mat de små...

Lykke til da!

Skrevet

hei!

jenta mi er 7,5mnd og hun er 7500g og 65cm

0600: 180ml mme

10-11: en halv brødskive med leverpostei (hun har 8 tenner), 150mme

14: banan eller fruktmos

16-17: et middagsglass med vann til

20: havregrøt med banan og aprikos med 150ml mme

legger seg mellom 20 og 21

Da sover hun til kl 6 igjen somregel....

Har akkurat begynt med brød før det fikk hun kun mme til det måltidet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...