sirkelkatten Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Stakkars vesle gutten. Fikk to sprøyter i dag, helsesøster sa det kunne gjøre litt vondt, men at de aller færreste fikk noen ettervirkninger. Dette tviler jeg på, synes jeg hører om så mange som blir dårlige etter vaksine jeg! Og junior her har tydelig hatt veldig vondt, skreket og survet om hverandre. Blir så irritert på helsesøster jeg, føler at jeg aldri får ordentlig svar, bare teorier fra en eller annen standard lærebok fra 50-tallet....!
så var vi 4 Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Det samme fikk jeg høre om vaksinene. Martin ble dårlig av alle han har fått, og han reagerte mye mer på 5 mnd vaksinen enn 3 mnd vaksinen, spennende å se hva som skjer ved 12 mnd vaksinen da. Hadde høy feber og vondt i 2 dager sist.
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 hos oss gikk det veldig bra å ta sprøytene, og han roa seg fort. men på kvelden hylskreik han! hs vår sa at hvis d holdt på i en halvtime eller mer, skulle vi gi paracet, så d gjorde vi.. men han var sippete i en uke, og tålte lite. så litt symptomer i ettertid blir det hos de fleste - men det er jo verdt det )
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 her ble gutten ekstra trøtt og sov lenge og godt. Han var kanskje litt mer kosete i dagene etter også når jeg tenker etter, men ikke bemerkelsesverdig mye....mye bedre enn bivirkningene av IKKE å ta vaksinen
lykkelig-mamma:-) Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 Min gutt har ikke reagert på noen av vaksinene.. utenom at han kanskje har vert litt trøttere og sovet noe lenger en vanlig.. Ellers så har jeg ikke noe følelse av at det er så vanlig å reager på vaksiner, iallefall ikke i min vennekrets:-)
Maisie Skrevet 25. mai 2007 #6 Skrevet 25. mai 2007 Gutten min fikk feber og sov ekstra mye. Varte i to dager. Er det flere/mere bivirkninger ved 5-månedersvaksinen???
nutri Skrevet 25. mai 2007 #7 Skrevet 25. mai 2007 min gutt skrek litt i 2 min etter stikkene. Han hadde ikke feber, men hadde nok litt vondt på ettermiddagen/kvelden, for han roet seg ikke så lett som han pleide. Ga en stikkpille paracetamol (i sympati) og da roet han seg. Sov ikke noe mer eller mindre enn han pleier.
californiamama Skrevet 26. mai 2007 #8 Skrevet 26. mai 2007 Da førstemann fikk trippelvaksine sa hs at han kunne bli litt sutrete på kvelden. Jeg tenkte at det skulle vel gå greit, men hvis det ble ille fikk jeg ringe mannen min og be ham stikke innom apoteket etter paraset på vei hjem fra jobb. Gutten våknet imidlertid på formiddagen og ILLSKREK. Stikkstedet hovnet opp, feber, fikk ikke i ham mat resten av dagen, likevel kastet han opp. La ham bare ned når jeg måtte bytte bleie, og da skrek han så han ble blå. Illskrek helt til det ble kveld; da sovnet han (av utmattelse tror jeg). Neste dag hadde han rødprikkete utslett på hele kroppen og sov hele dagen (fikk nesten ikke i ham mat denne dagen heller.) Da jeg fortalte dette til hs på 5mndrs kontrollen, fikk han ikke ny vaksine, i tilfelle han var en av de få som reagerer allergisk på vaksinene. Men på 6 mndrs kontrollen sa legen bare "vi prøver". Heldigvis gikk det bra; ingen reaksjon denne gang. Siden har fire småsøsken fått alle vaksinene, og ingen har reagert i det hele tatt (bortsett fra at noen av dem har sovet ekstra godt etter første trippelvaksine). Minstemann (som nå er 2 mndr) fikk feber (bor i USA, der trippel, polio, hjernehinnebetennelse, lungebetennelse og hep B gis når babyen er 2mndr.) Også har jeg merket at flere av mine har bæsjet så ofte etter å ha fått vaksiner (gjerne gått fra et par ganger i uka til flere ganger om dagen.) Det gjør jo ingenting, men er det andre som har merket det på sine små???
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 26. mai 2007 #9 Skrevet 26. mai 2007 Alle barn reagerer vel forskjellig, og en liten prosent reagerer skikkelig. Vesla vår tok vaksinen for 2 dager siden (3 mnd) og hun ble slapp og sliten, og litt sutrete på kvelden. Gikk fort over, og nå er hun en glad jente igjen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå