Gjest Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Er det ikke omkring den alderen at det er vanlig at de behersker alle konsonantene i tillegg til vokaler og halvvokaler?
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Tja. Min snart 8 mndr gamle sier mamma. Og masse lyder som jeg ikke tror betyr noen ting. Det går mye i "mmmmmmmmmmmmmmm" og "gaga, bamamana" og "ÆÆÆÆÆÆÆÆ" sevsagt:) ..
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2007 Min er også 8 mnd. og sier: mamamama, aiaiaiai, ættaætta, dadadada, bubu, fffffff.
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 Tulla mi lærte seg faktisk å si mamma og pappa da hun var litt over 7 mnd gammel, men var litt spesielle omstendigheter som førte til det. Hun lå to uker i strekk på sykehuset bindt fast i en seng og da stoppet jo alt det motoriske opp. De sier at de kun klarer å konsentrere seg om enten det motoriske eller kognitive (hjernen). Etter hun kom hjem igjen har hun ikke lært seg flere ord, hun er nå 9 mnd gammel.
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 25. mai 2007 #6 Skrevet 25. mai 2007 Gutten min begynnte å si mamma og pappa da han var 6mnd gammel=) Ikke sånn; ma ma ma,pa pa pa etc. Første ordet han sa var pappa-hekt ordrett. Gutten min satt i vippestolen sin da pappa kom hjem fra jobb,da sto pappaen på gangen (glassdør mellom stue/gang) og e visste ikke at faren hadde kommet hjem. Da hører e pappa pappa pappa=)) Like etter begynte han å si mamma,så må innrømme at e var litt stolt av han. Nå e han 2år og snart 4mnd, ligger ikke noe forann i språket tror e, han setter sammen 4-6ord,men kan ikke si "R" så d er litt artig hehe;)
Stratos med 3 barn Skrevet 25. mai 2007 #7 Skrevet 25. mai 2007 Min sier med litt godvilje: se, pus, mamma og pappa. Også en masse greier jeg ikke forstår Tror forøvrig de ordene vi tolker ikke er så veldig bevisste enda og heller ikke noe som andre hadde forstått kanskje :DDD
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 25. mai 2007 #8 Skrevet 25. mai 2007 Mamamamamamamama, papapapapapapapa (om det er bevisst eller ikke, det vet jeg ikke, av og til virker det litt sånn, andre ganger ikke) hun sier namnamnamnam, haddehadde når hun vinker, og en hel haug med andre lyder ssssss, dæææ, bababa osv. Og så maser hun fælt på helt uforståelig vis
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #9 Skrevet 25. mai 2007 Min gutt kan si: mamma, pappa, tittei, kake, nam-nam, ja, nei, stikke (når vi synger bake kake). Begynte å si ting rundt 7mnd, sier ikke så mye mer en dette nå, han er 9mnd.
Jente89 ♥ Skrevet 25. mai 2007 #10 Skrevet 25. mai 2007 Jenta mi sier bauva når hun har besja . åsså sier hu HÆ avåtil hehe.. men vet ikke om det er bevist
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #11 Skrevet 25. mai 2007 Min kan si høyesterettjustitiarius og brannhydrant
Hidjey Skrevet 25. mai 2007 #13 Skrevet 25. mai 2007 Min er ram på å si "gobbligobbli" og "mmamamamama" og litt "papapapapap"
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #14 Skrevet 25. mai 2007 Menmest så sier babyen noe som høres veldig russisk ut. liltt kjipt siden vi bare kan norsk og engelsk....håper det bedrer seg etterhvert.
Gjest Skrevet 26. mai 2007 #16 Skrevet 26. mai 2007 Herregud. Du kan da ikke forvente at ungen skal rette seg etter dere bestandig. Altså hvis du ikke gidder å lære deg russisk for å snakke med ungen din burde du ikke fått barn altså....Håper ungen bedrer seg, du lissom... ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå