KjerstiG Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Hva er den beste måten å pumpe seg ned på?? Jeg har så mye melk, og man får jo bare lagret så mye, derfor har jeg tenkt å få ned produksjonen litt. Ettersom vesla ikke tar puppen ennå, må jeg pumpe så ho får det på flaske. Skal jeg pumpe så sjelden som mulig, eller skal jeg pumpe til hvert måltid, men bare minke på mengen jeg pumper ut??? og er det noen som vet hvor lang tid det vil ta før kroppen reagerer på det??? Håper noen kan gi meg noen tips her.. Vennlig hilsen
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Hei KjerstiG Vet ikke om jeg er den rette til å gi råd. Pumpet selv i ca. 4 mnd (hadde lite melk hele tiden), og da var det så godt som tomt - enda lekket jeg melk i flere dager etter jeg bare sluttet å pumpe. Jo oftere man pumper, jo mer stimulerer man melkeproduksjonen. Så det vil vel være naturlig å pumpe så sjelden som mulig hvis du skal slutte. Men pumpe må du gjøre en stund, ellers vil du få brystspreng og fryktelig vondt. Om du da bør pumpe tomt, eller bare nok til å "lette på trykket" er jeg usikker på. Kan være at bare å pumpe ut den verste brystsprengen er nok, men om det kan gi brystbetennelse over tid vet jeg ikke. Er sikkert forskjellig hvordan vi reagerer på å ha mye melk over lengre tid i puppen. Ønsker deg lykke til, og husk at det er dine valg om du vil gi morsmelk eller erstatning. Jeg klarte selv som sagt å pumpe i 4 måneder, men skulle ønske noen kom å stoppet meg etter to. Kanskje jeg da hadde hatt større glede av måltidene, men likevel så vet jeg at jeg gjorde en god gjerning. Når det er sagt måtte jeg gi erstatning i tillegg til det jeg pumpet, hadde aldri nok melk. Og det har gått bra så langt med både mor og barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå