alenemamma_ Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Var på kontroll i dag å da var det spor av eggehvite i urinen, høyt blodtrykk å myye veske...skal ned i mårgen tidlig å måle blodtykket igjen å ta ny urinprøve, vist blodtrykket er høyt fortsatt blir jeg sent opp på sykehuset for flere prøver....noen som hvet hva det gjør der å hva det går ut på?
Lime26.juli-07 Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 hvis du blir sendt til sykehuset, tar de registrering av babyens hjertelyd og spark, sjekker urin og blodtrykk, og så tar legen ultralyd og sjekker målene på baby og blodtilstrømningen i navlestrengen, alt for å se at babyen får næring og vokser som den skal. Og så tar de en vurdering om du får bli hjemme og bare komme til oftere kontroll, eller om de ser det som så alvorlig at de holder deg der. hvis sistnevnte så vil det kanskje bli aktuelt med lungemodningssprøyte for babyen. jeg hadde det på førstemann, da lå jeg inne på sykehuset 2 ganger før fødsel, hun kom av seg selv ca 4 uker før termin. nå på nr 3 har jeg vært på kontroll på sykehuset, men har heldigvis gått bra til nå går til kontroll ca hver 14 dag, oftere hvis jeg føler behov, har ca 9 uker igjen. en tig er ihvertfall sikkert, på sykehuset er du i de beste hender, lykke til imorgen!!
alenemamma_ Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2007 Takk for svar! Var som sagt på denn kontrollen på torsdagen og var på ny kontroll på fredagen etter en dag med bare hviling i sengen. Då hadde blodtrykket sunket en del og jeg hadde gått ned 1,5 kg, så kan tryggt si jeg hadde en del væske i kroppen ja. Siden det vart bedre av hviling så slapp jeg sykehuset. Fekk beskjed om å sitte med beina høyt og ikke stresse, styre åog balere i helgen, og jeg var flink å gjøre som jeg fikk beskjed om så blodtrykket var ikke så veldigt høyt på tirsdag. Men har vært veldig svimmel og hatt "trykk" i pannen og øynene, så har nå tatt noen blodprøver som kan se om det er svangerskapsforgiftning eller ikke:) Håper alt er helt fint så jeg får tatt eksamenene mine! har tross alt 3 stk igjen:/
Lime26.juli-07 Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Så bra! Fikk og beskjed om å ta det med ro og ble sykemeldt, og da roet det seg, nå går jeg til kontroll hver 14 dag og kan selvfølgelig komme oftere hvis jeg føler behov. Lykke til med eksamene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå