Gå til innhold

Noen som har prøvd soneterapi?

Anbefalte innlegg

Vår datter er snart 10mnd, og vi har ikke hatt mange gjennomgående søvnnetter.

Frem til hun var en måned våknet hun annenhver time og senere har hun alltid våknet 1-5 ganger om natten. Det er oftest den andre gangen som gjerne er i 3-4 tiden det er vanskelig å få henne til å sovne igjen. Da kan vi ha det gående i 2 timer. Hun virker bare ikke trøtt. Tar vi henne opp er hun storfornøyd og legger vi henne i seng igjen bare skriker hun og vil ikke roe seg. Kutta egentlig ut nattflaska da hun var 7 måneder men det hender vi må ty til den fortsatt for at hun skal bli søvnig igjen, til og med da hender det at hun ikke vil sovne.

Har lest litt i boka til Anna Whalgren og hun sover nå faktisk på magen og vi har prøvd å "puffe"/stryke henne på ryggen og synge/si regler, men hun blir urolig så fort vi prøver å stoppe. Går vi ut av rommet hyler hun.

Vi har også problem med at hun hyler hver gang vi skal kle på henne, hun vrir seg og hyler og skriker som om vi gjør henne vondt når vi kler på henne så det er nesten så jeg gruer meg hver gang jeg skal det...

Noen har anbefalt soneterapi men vet ikke om det fungerer på søvn som innsovning eller å roe seg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9401821-noen-som-har-pr%C3%B8vd-soneterapi/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Har hør mye bra om Elisabeth Pantleys "No-Cry Sleep Solution"... Tror den kan bestilles på bokkilden.no.

Har ikke så mange råd og gi, men kanskje hun vil roe seg mer hvis hun sover i senga sammen med dere etter hun våkner i 3-4 tiden? og etter min erfaring så er der jo mange barn som ikke sover natta gjennom når de er 10 mndr... Kanskje hun har "høy forbrenning" og fortsatt trenger et nattmåltid? Noen trenger visst det fram til de er over året... Er kanskje ikk enoen god trøst, men kanskje bedre å bare gi måltidet istedet for å risikere at hun våkner skikkelig og rekker å gire seg mer opp...? Og har også hørt at mange anbefaler å legge barna tidligere enn det en pleier, at de da kan få en "dypere" søvn fordi de ikke rekker å bli overtrøtte... Mi tulle har nettopp begynt med kun ett nattmåltid, og hun er strax 7 mndr... (Før var det 2-3 amminger per natt... I starten spiste hun 2.hver time døgnet rundt natt og dag, fram til ca 2 mndr...)

Vet ikke om du har en god helsesøster du kan spørre om råd forresten? Har ikke tro på å la barn grine seg i søvn, det tror jeg det bare kan bli mer styr av...

Derfor har jeg bestilt No-Cry Sleep Solution nå, for å være forberedt til høsten... Skal nemlig begynne å jobbe litt da, og da må min samboer ta leggingen, og han har ikke pupp ;-)

Lykke til!

Hei igjen, glemte jo si at jeg ikke har hørt erfaringer ved bruk av soneterapi nei... Det var jo egentlig det du spurte om ;-)

Men jeg har derimot hørt folk som er blitt fornøyde med søvnmønsteret etter det har hatt barnet til kiropraktorbehandling...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...