Gå til innhold

Kan dere mødre svare meg på en ting :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter min første nå i sommer, og driver å tenker litt på en ting.

Vi har jo veldig lyst til å gå tur med babyen, (jeg elsker å gå tur) men er det dumt å begynne med dette? Vender de seg fort til at det MÅ bevegelse til for å sovne i vogna? Har jo også lyst til å kunne sette vogna ut på terrassen, uten å vugge..

Noen som har noen tips/råd å komme med?

Evt. hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venn babyen til begge deler. Jeg har gått mye, og hun våkner lett når vognen stopper. Ha endel lyder også, slik at den ikke blir var...

Skrevet

vi går og går, eneste jeg har merket er at hun sover lenger i vogna. Ellers blir hun bare lagt i senga og sovner stort sett av seg selv.

Skrevet

Frisk luft er bare bra. Gå turer og kos dere. Etter hvert vil babyen bli vant med at kveldsrutiner og nattesøvnen er noe annet enn søvnen på dagen.

Hvis du er flink til å ha faste kveldsrutiner samt forsøke å la babyen sovne av seg selv i sengen sin om kvelden tror jeg ikke trilleturer vil skape noe komplikasjoner. Det har det ikke gjort her i hus i hvertfall :)

Skrevet

Hehe. Her blir du nok overasket. Det er ikke så enkelt å få de små til å sove i starten. De aller fleste babyer krever bevegelse og bæring fra dag en. Du kommer nok heller til å vugge, bysse og trille masse i starten, og så etterhvert venne babyen til at han/hun kan sovne av seg selv.

Skrevet

ut på tur!! det er sååå deilig, kiloen forsvinner, og babyen din får sove i friskluft! Vi var ute hver eneste dag de første 4-5 månedene, uansett vær, dagene blir laaaang når du bare er inne nemlig:)

Skrevet

Jeg har latt henne bli vant til begge deler. Til å begynne med kunne jeg ikke gå tur av forskjellige årsaker, så jeg hadde henne i vogna på verandaen. På turer sovner hun alltid av bevegelsene i vogna.

Skrevet

Jeg tenkte akkurat som deg! Som regel går jeg tur om dagene, men hun sover jo to lurer og det er jo greit om jeg ikke må gå turer hver gang.

Mitt tips er at du lar babyen ligge 30-45 min. i vogna slik at hun har sovnet før du går. Det passer meg ypperlig. Jeg står opp om dagene, gir babyen pupp, stell, kos og mer pupp før jeg legger henne igjen etter ca. en time. Da leser jeg avisen og spiser frokost før jeg går ut -perfekt:) Hun er 3 mnd. nå og må ikke rulles igang!

Skrevet

Jeg har ei lita snuppe som ikke sov på mange timer etter at vi sto opp fordi uerfarne mor trodde alle babyer sovner av seg selv :) Jeg holdt på å bli sprø av å aldri få sove, hun virket jo ikke trøtt heller, men da jeg begynte å bysse henne sov hun 1-2 timer ekstra 2 ganger om dagen! M.a.o. tror jeg ikke det er noen fare, søvnmønsteret til babyer skifter gjerne opp til flere ganger uansett, så vanene de får når de er nyfødte blir ikke nødvendivis sittende (min har endret seg minst 4-5 ganger, hun er nå litt over ett år. Eneste som er det samme er a hun skjelden virker trøtt og sovner ikke helt av seg selv, jeg må være inne på rommet hennes).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...