Gå til innhold

April: Hva slags ord bruker barna deres om dere skjønner, men kanskje ikke noen andre?

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Vi har følgende:

Bøffemo (forsøk på å si bestemor)

Loppa-pappa (gensere/jumpere - oftest pappaen sine som slenger rundt, regner med det er derfor hun slenger på "pappa" hele tiden)

Fiiiit (fint)

Abo (nabo)

Middee (middag)

Ellers syns jeg hun er utrolig søt når hun sier ordene helt riktig, for de ha liksom en egen klang/aksent likevel, feks "pippip oppå taaaaaak", "mat (høres ut som matt)", buss (byss nesten), båt (båhtt). Gleder meg til det kommer enda mer og mer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bessamo (bestemor)

piin (prim)

tullakokk (tullebokk/bukk)

tukka (dukken)

spesielt herlig hun når hun med store øyne sier "Akka isse detta ne`" (Annika må ikke falle ned). og "komma snart!"

De er så herlige nå når de prøver ut språket! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøket på bestemor her var "hestehor" hehe

boppe - hoppe

poffe - blåse

hun prater hele tiden nesten nå, men er ikke mange ordene som er tydelig! Mange merkelige ord som kommer jah, ikke alltid like lett å tyde alt! ;)

Men hun tar ting raskt jah! I går tok pappan seg på magen (var mett og "blåste" den opp) og sa pappa baby i magen! Og hun lyste opp og ropte pappa bebi!!!! Så for å ro seg unna kom han med "nei mamma bebi"

Hun lyste opp mer og mamma beeebiiii!!! Nå går nok ryktene i bhg jah! *klaske panne* :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen er uendelig, her er det språkblanding på gang!

"Nones" er en, det betyr "Tu nicht", aka "ikke gjøre"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er lang her og. Jeg tror jeg har lært et nytt språk nesten.

Han sier:

taaaa-taaaarrrr = farfar

famu =farmor. Han sier :famu i immelen, famu IKKE tomme Mannus mej....:-((

barnabarna = alle barna

mojmoj og mortar *s*

ussla = unnskyld

ellers skravler han noe voldsomt om dagen. setter sammen lange forståelige setninger og formidler mange av sine opplevelser i bhg. Velig morro, men temmelig intenst :-)

"Dag Mannus dytta Anners. Anners aua i hoden sin. Mannus si usla. Anners ikke gråte mej. Ulie bitte Mannus fingern. mannus aua finnern Ine (trine) si nei nei ulie... Martin leke ledning Mannus si Martin ikke røre. farli. aua fingern.....'"og sånn fortsetter det knapt uten punktum *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bessetator: bestefar som har traktor

famomo: farmor

pikk: fisk

akka: jakka

ue: lue

piim: prim

pepe: kle på

bakka: vaske

Dette var noe jeg kom på nå. Det kommer jo nye ord heeele tiden nå. Er så morro. På det meste har han sagt setninger på 5ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi har også lært oss et nytt språk. Han burde leveres til barnevakter med ordbok, for det er ikke alltid like lett å henge på...

vaff (vaffel)

va-vaff (farmor)

gågutt (yoghurt)

mann (mann, og vann, så da er det bare å gjette)

gla (gravemaskin)

nø-nønn (firhjuling

bomm-bomm (Ole brumm)

Pæ-pætt (Postmann Pat)

Og så innsisterer han på at tantes katt har fått aper (noe jeg egentlig kan forstå, for da de var nyfødte lignet de mer på de små apene i dyreparken, en en voksen katt. Så...)

Dessuten kaller han geiter for æsel. Jeg forklarer ham at det er geit, får han til å si det og da sier han riktig lyd til og alt. Og så peker jeg på en geit og spør hva det er : "Æsel!" sier han stolt da og smiler før han lager esel-lyd. Forstå det den som kan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har følgende vi:

Moffe = morfar

Ine = caroline

Memming= velling

Akka=akta (pass deg).

Mammla= rammlet

Gugurt= yoghurt

Det er de jeg kommer på i farten. Men det er kjempe morsomt å høre på henne der hun sitter å babler i vei. Ellers har hun begynt å dikte egne sanger som er utrolig morsomme å høre på.

Blir bare morsommere og morsommere om dagen. Men hun prater mest svensk enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige de er!!!

Snuppa skravler som en foss og det kommer lange setninger om dagen. Hun har vært forståelig ganske tidlig, men det er igjen noen ord som vi syns er skikkelig søte.

Smokken het biss frem til litt før jul. Nå er det mokk. Men hun husker biss og finner smokken når vi spør hvor er biss.

Voffa= eget kallenavn på de to kjæreste bamsene hun har. (Gjerne delt opp i voffa 1 og voffa andre)

Pæpput: Blekksprut

Dæppdupp: ketsjup

Bomma: Frosk

Lammeline: Trampoline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...