Gå til innhold

Sykemeldt etter lap....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei :-)

Jeg var til lap 25. april. Var sykmeldt til 6. mai. Du må regne med at du kan være uvel ei ukes tid etter operasjonen. De første dagene var det veldig vondt, men det gikk jo fort over. Da var det gassen som var mest ubahagelig.

Skal du til lap?

Lykke til!

det stemmer nok. Før jeg ble operert hadde jeg hørt at men ble sykmeldt 4-6 dager, men jeg ble jo sykmeldt mye lenger. Man blir jo ganske øm i magen etterpå, og det tar litt tid før man kan bruke kroppen normalt. Jeg klarte ingen tunge løft før det hadde gått en tid. Var også vondt hver gang jeg kom borti sårene.

Skjønner at du gruer deg. Det gjorde jeg også, men det kommert til å gå helt fint! Det er ubahagelig, og litt vondt de første dagene etterpå, men ikke verre enn at du tåler det ;-) Og så må du jo tenke på hva som kan bli resultatet, nemlig en liten spire!

Lykke til!

Annonse

Veneflonen var det verste ja... På meg stakk de feil, så hadde et fint fargekart på hånda i lang tid etterpå *hehe* Endte opp med at den ble satt i armen i stedet (der man vanligvis tar blodprøve). Der er jo årene mye tydeligere, og det var ikke så vondt som å stikke i hånda. Ulempen var at den var jo litt i veien etterpå. Var ikke så lett å bøye armen... Jeg ble liggende til dagen etter fordi jeg reagerte på narkosen, derfor hadde jeg jo veneflonen i ei stund...

Spørs vel hva du skal med lap. Hvis de bare skal titte inni får du nok ikke så lang symelding (fikk lap tirsdag, var på jobb mandag). Men de andre gangene når jeg har operert så har jeg ligget på sykehuset i flere dager og hatt lange SM. Lykke til da, føler med deg.

Jeg hadde lap. like før jeg skulle starte i ny jobb,så hadde ikke sykemelding. Jeg var ganske gåen samme dagen,men dagen etter gikk jeg meg en tur,og etter ytterligere to dager var jeg tilbake på trening(styrketrening på gym) Hadde ikke voldsomt mye vondt,og tok ingen smertestillende etter operasjonen. Det er veldig forskjellig fra person til person,så er jo vanskelig å vite hvor mye vondt du får på forhånd.

Hos meg kikka de de på eggstokker,i livmor og så skyllte de igjennom egglederne,samt brant bort to bittesmå flekker med endometriose(dersor jeg ble sjekka med lap./hyst.) Hadde da prøvd i 2 år,mistet to ganger(siste gang 2 mnd før lap.),og 6 uker etter lap. ble jeg gravid,altså første pp etterpå!(hadde lap. under eggløsning,og hadde en normal mens etterpå,til regelmessig tid)

Babyen holder seg fast enda,og jeg er nå snart 15 uker!

Lykke til,håper du er likle heldig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...