Gå til innhold

Her er HVA man gjør på første kontroll!!! INFO - holdes oppe på førstesiden =)


Gjest

Anbefalte innlegg

Ser det stadig kommer inn spørsmål om hva man gjør på første kontroll. Så her kan vi ha en tråd som vi kan holde oppe på førstesiden, slik at alle får se =)

 

 

Jeg bestilte legetime, og kom inn omtrent med det samme. Da var jeg 7 uker på vei!

 

Hos legen så tok jeg blodprøve, og jeg skulle ha med urinprøve. Da tok de en graviditetstest også for at vi skulle være sikre. Så skrev vi litt på Helsekortet, og det skulle jeg ha med til jordmor slik at hun fikk skrive mer på det.

 

Jeg kom inn til jordmor en halvtime etter jeg var hos legen, fordi hun hadde tid til meg akkurat da. Så der hadde vi en samtale om ALT mulig. Kosthold, røyking, syklusen min, om det var planlagt, om jeg drakk i svangerskapet, osv. Hun veide meg, og vi skrev ferdig det vi kunne på Helsekortet. Var der en god stund før jeg fikk gå, fordi vi snakket om så mye rart =) Jeg fikk henvisnig til tidlig ultralyd også, fordi de er så usikre på min termin, pluss at jeg har blødd litt. Så i uke 12 eller 13 så skal jeg på sykehuset på Lillehammer for å ta UL, pluss at jeg skal til jordmor igjen til min andre kontroll, for å høre hjertelyd, osv... Spennende =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...