Gå til innhold

Bruker dere opp igjen madrssen til det forrige barnet ders?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glemte å skrive at det har noe med gasser som madrassen kan gi fra seg og at de er mykere når de er brukt. Skjønner jo dette, men vi kjøpte jo ny madrass til førstemann, og den er bare brukt til han og det er vaskbart trekk på den. Det er ikk av den billigste typen heller. Men er det anbefalt å kjøpe ny så gjør vi jo det, men vil gjerne høre hva dere har hørt om det.

Hallo.

Våres første datter fra i fjord døde fra naturlig Krybedød.

Vi kjøpte en heil ny maddrass men uanset døde hun i det.

Jeg har fått råd om å kjøpe ny til den jeg bærer på nå.

Og noen sier det gjør ikke noe bare skift laken.

Så uanset du skjøper ny eller brukte kan det uanset kjer .

Men di ser det er utrolig kjelden at skjer krybedød.

Annonse

Det var trist å høre. Leste litt mer om dette, og det kan være gasser fra gammel skumgummi eller fra gammelt gulp, urin etc som avgir gasser som kan føre til krybbedød. Men hvis madrassen ikke var for myk så kan man skifte til et nytt trekk utenpå før man har på lakenet. Det koster jo ikke all verden for en ny madrass, så tenkte at vi får vel kjøpe ny. Men som du sier såkan det skje likevel desverre:(

Jeg skal ikke kjøpe ny madrass, men det er av den enkle grunnen at den e sovet med i max 3 netter. Snuppa vår på 1 år har samsovet med oss og knapt brukt senga, selv på dagtid.

Hvis hun derimot hadde brukt den mer hadde jeg kjøpt ny madrass til gutten vi venter.

Jeg tenkte på å iallefal skifte ut laken.

Og skafe en annen dyne og som hetter Dry kid overmadrass.Oppå den gammle madresen.

Men kanskje og madrass som er for krybedød som pipper.

Har noen hørt om det?

Hvor man kan skafe det osv?

Vi kjøpte et apparat som heter "babysense" (tror jeg) til vår forrige barn. Det er en slags plate som festes under madrassen og som skal gi utslag ved alarm hvis babyen stopper å puste i mer enn 15 sek (husker ikke helt eksakt). Kostet rundt 2000 kroner, kjøpte over nettet. Vet ikke om det gir falsk trygghet eller hvor pålitelig den er. Den slo iallefall ikke ut annet enn hver gang vi tok opp barnet uten å skru av alarmen først..hvis du søker på "babysense" får du kanskje opp mer informasjon.

Annonse

Blir ny her.

Synest madrasser er en veldig privat sak jeg da.

Er jo akkurat det samme som sko, barn skal ikke arve det heller!

Det er jo nettopp nå babyens helse for resten av livet starter. En er avhengig av en god rygg hele veien!

En madrass som er brukt har jo blitt ligget til.

Ikke at jeg tror det i seg selv vil kunne skape problemer, på samme måte som inngåtte sko vil gjøre.

Men det vil jo bli en mye dårligere madrass.

Stort sett er jo barn forholdsvis gamle når de slutter med sprinkelseng og får større madrass også. En toåring veier jo ganske mye. I tillegg til at 2år er lang tid. Bare tenk på hvordan vår seng er etter 2år. Prinsippet blir jo det samme, bare i mindre skala.

Hos oss skal barna kun få nye, skikkelige madrasser. Selv om de koster en god del mer en de skumgummisakene.

Barna våre skal jo ha kroppen og helsa for ever :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...