Piruett Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Rundt 3 mnd kan man jo begynne å gi noen skjeer vann. Hvor fort trapper man opp her? Hvor mye gir dere? Hvor ofte? Før/etter amming? Jeg ga babyen vann i dag- og det fallt i smak virket det som. Ble kanskje en kvart kopp faktisk med skje. Gir dere fra flaske noen?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Har gitt på flaske.. Prøver nå gå gi med sugerør.. Begynte med så mye han ville ha.. Lurt å ikke ta det når de er sultne, slik at vannet opptar mat-plass =)
mammatilpia Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Det kommer jo an på babyen. Hvis babyen er tynn vil jo bare vannet fylle opp magen. Hvis det er en overvektig baby kan man gi mere. Synes det er lurt å gi vann fra babykopp slik at de lærer seg å drikke av den.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Så lenge barnet legger på seg som det skal, tror jeg ikke det er nødvendig å gi barnet vann før det er over seks måneder og har begynt å spise mest vanlig mat - det får nok væske fra morsmelk/mme, også når det er sommer og varmt. Men har lest at det er lurt å lære dem å like smaken,
MammaDilla Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Hu??? Nå skjønner jeg ingen ting. Skal man ikke gi mer enn noen teskjeer? Jeg har gitt småen kokt vann fra dag en. Og vann legger de jo ikke på seg av uansett, så den forstod jeg ikke. Hs sa til meg at det var helt greit å gi vann så lenge det er kokt. Og til sommeren blir jo babyene mer tørste også. Og da kan jo vann være greit å suplere med.
selfangerkjerringa Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Stemmer det anonym 20:15 sier, det er ikke nødvendig med vann de første månedene. Og det kan faktisk ta opp plass i magen og gi falsk metthetsfølelse, det er hovedgrunnen til at en ikke skal gi særlig mye i starten. Men det er også lurt å venne dem på smaken av vann som tørstedrikk, etterhvert som de får fast føde etter 6mnd-alder er det fint at de liker vann Tips: bedre å gi fra tutekopp enn tåteflaske, lurt å venne dem til at tåteflaska kommer det melk ut av, mens tutekoppen gir vann. Gjør overgangen til glass/kopp lettere også.
MammaDilla Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Smart tips Ka-ping, ang det med tutekoppen Jeg har aldri fått med meg at man bør vente med å gi vann. Jeg har jo ikke gitt så mye vann heller, men rart at hs sier det er greit å gi fra dag en da.. hmmm
catine Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 Kan 3 mnd, gamle babyer drikke fra tutekopp? Isåfall hvor får jeg kjøpt en slik en:)?
Lillypia Skrevet 24. mai 2007 #9 Skrevet 24. mai 2007 kommer jo litt an på hva de får det da:) tulla her får kun mm og kan trenger jo ikke da å lære seg at fra flaske kommer det melk:) Jeg bruker flaske. Er straks 5mnd og elsker vann. Er god og rund så bekymrer meg ikke ofr at vann skal ta opp plassen...
Pia♥CF Skrevet 24. mai 2007 #10 Skrevet 24. mai 2007 Lillemann drikker vann.. han begynte å ha behov for det da han var rundt 4 mnd. Vi gir av kopp eller glass og "skvulper" vannet inn i munnen hans, akkurat slik de gjorde med jr på nyfødt ints.Jeg ammer men gir vann sammen med smaksprøvemåltidene...og når det er varmt osv... Go girl
selfangerkjerringa Skrevet 24. mai 2007 #11 Skrevet 24. mai 2007 Tine: non-spill-tutekoppene fra avent har en variant for barn fra 3mnd. Jeg har brukt disse avent-koppene til eldstejenta og nå til mini, syns de er kjempegreie De fleste dagligvarehandler har avent-tutekopper, men på mindre steder som der jeg bor, har de bare varianten for større barn. De fleste apotek har imidlertid den fra 3mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå