Gå til innhold

Dette svangerskapet er mye verre enn da de andre...flere som føler det slik?

3småskatter:0)

Anbefalte innlegg

Heisann alle gode folk der ute:0)

Ikke meningen å være så negativ men trenger noen å dele med dere hvordan det føles nå som jeg venter nummer 3....trodde ikke det var normalt at dette svangerskapet skulle bli så annerledes enn mine tidligere svangerskap.

Jeg føler såvidt at jeg fungerer i hverdagen.Så trøtt og slapp, kjempe kvalm og full av hormoner.

Slik var jeg ikke da jeg gikk med mine to andre barn...selfølgelig hadde jeg litt kvalme og trøtthet da også men nå er det mye verre.

Noen andre også som har det sånn eller?

Klem fra

Fortsetter under...

Absolutt ikke foreløpig. Første gangen sovnet jeg ved barneTV-tid hver kveld de første månedene. Ikke nå (se tidspunktet for innlegget..). Men kjenner mer verking i bena, litt betenkelig allerede nå, inbilder meg de har fått hard påkjenning i tidligere svangerskap.

JA!!!! Kjenner meg helt igjen! Har vært mye, mye kvalmere (gav seg heldigvis etter en tre- tre og en halv måned, men...) enn med de andre to. Spydde nesten hver dag, mens med nummer en spydde jeg ikke i det hele tatt, kun en gang med nummer to. Jeg trodde faktisk at det måtte være tvillinger, siden jeg var så ekstremt dårlig (til meg å være).

Og jeg har vært utrolig trøtt! Selv om jeg nå er i det gyldne midterste trimesteret, er jeg mye trøttere enn da jeg var i første trimester med nummer en og to. I første trimester gjorde jeg absolutt ingenting, så mannen min ble helt utslitt av husarbeid, barnepass og meg- pass!

Og jeg var så sint, så sint i første trimester- til og med fireåringen min kommenterte det (skammer meg...)!

Men jeg tror det meste er fordi vi har to fra før. Da blir det ikke samme muligheter for å slappe av som før, og nattesøvnen blir ofte litt forstyrret. (små barn i sengen og sånne ting ...)

Men satser på at alt går mye bedre når den er født! For nå har vi jo rutinene inne :) (Ikke for det, nummer to var helt forskjellig fra nummer en i rutiner og temperament, så vi får se!=\)

Lykke til, ivertfall!

hallo, nei jeg er positiv overrasket jeg. med alle de tre jentene vi har så har hele svangerskapet vært ett herk men nå med min 4 så er alt på topp, jeg jobber fullt og har ikke hatt noe problem. ul sier vi venter en gutt, så det eneste herket nå er at tiden sneiler seg av gårde.

Eg er gravid med nr 2, og synest dette svangerskapet er mykje tyngre. Ein del av det er vel naturlegvis på grunn av at eg no har ein aktiv krabat på 20 mnd å ta meg av i tillegg til å vere gravid, men bortsett frå det har det vore tyngre og.

Eg er himla trøtt, og treng minst 11-12t søvn i døgnet for å fungere(noko som passar dårleg med at "storebror" berre søv 10t i døgnet...). I tillegg har kvalmen vore mykje verre denne gongen, eg måtte holde senga i vel 1 mnd pga ekstrem kvalme, og klarte så vidt å unngå innlegging. No er eg 18 veker på veg og bekkensmertene har tatt seg opp (var ganske bra så lenge eg låg til sengs..), men eg kastar opp mykje sjeldnare no. Har vore mykje plaga med hovudverk, svimmelhet og no i det siste - kløe.

Det heile blir sjølvsagt ikkje bedre av at vi står i innspurten på husbygginga, så mannen min jobbar på huset etter arbeidstid og i helgene - OG vi bur hos svigers fram til huset er ferdig..!

Nei, det høyrest ikkje mykje positivt ut dette her, så vi er fleire som har det på same måten ja.

Håpar resten av svangerskapet ditt blir lettare, trøttheten skal jo gje seg litt etter kvart i alle fall. Eg er berre så fornøgd med at vi får jente denne gongen, for då slepp eg å gå gravid fleire gongar (har alltid hatt lyst på ein av kvar...) ;o)

Annonse

Har det AKKURAT sånn som deg. Er nå sykmeldt fordi jeg ikke fungerte hverken hjemme eller på jobb. Hjemme følte jeg det var moselag på gulvet og klesvasken kom nesten veltende ut av vaskerommet. Men jeg orket ikke å gjøre no med det. Gikk som en zombie på jobb, og fikk ikke med meg no. Alt føltes tungt, men håper og håper og venter og venter på at det skal bli bedre etter hvert. Jeg synes det hjelper veldig å være hjemme, så orker jeg tom å lufte nesa litt og gå en tur.Klesvasken krymper og huset er ikke fullt så ille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...