Gå til innhold

1 lege besøk og jordmor....


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke min første time til legen før 19 juni,jeg er da 13+3 ca,er det sent å ha legetime? hadde jo en den 9 mai,men siden jeg begynte å blø dagen i forveien ble jeg bare sendt til ul,dette var ikke til fastlegen min,men en annen for jeg ville ha tidligere enn 19 juni. Etter der har jeg vært til den andre legen en gang,men det var bare for å forlenge sykmeldingen. Synes det er lenge å vente til jeg er 13+ før 1 ordentlige time,når er det vanlig å gå til jordmor?det er vel legen som henviser dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei legen henviser deg ikke, du må kontakte jordmor selv!=)

jeg var min første time hos legen i uke 6 og hos jordmor i uke 13!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar,men jeg har jo enda ikke fått helsekort for gravide,må man ha med det? skal hente sykmeldingen min i morgen,men må vel ha time for å få ett sånt kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det må du ha, får det som regel hos legen når di har målt blodtrykket, veid deg og tatt blodprøver...

jeg fikk det når jeg var på første kontroll..tar ikke lange tiden å fylle det ut etter at du har tatt blodprøvene og det og det er absolutt noe du bør få tidlig=)

du bør ta kontakt med jordmor å si at du ønsker time hos henne, hender at hun har litt å gøre så kan være venting og derfor er det lurt å bestille time tidlig!=)

vet legen du får sykemeldinga av at du er gravid?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,men det var ikke fastlegen som skrev ut den,men skal hente sykmeldingen i morgen så da kan jeg spørre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...