Gå til innhold

Skal dere sykemelde dere i forbindelse med egguttak-innsetting?

Anbefalte innlegg

Vi har veldig lang reisevei og må bo på hotell i noen dager i forbindelse med dette, så synes det blir litt "feil" å ta ut feriedager ift. dette.

Snakket med lege ang. dette og han sa at det var ingen problem å få sykemelding ift. dette. Synes dere det blir feil å sykemelde seg?Hva med mannen? Hadde vært greit å få noen synspunkter på dette og høre litt hva dere tenker ang.dette.

Fortsetter under...

Det er vanlig at man får sykemelding for uttaks-og innsettingsdagen + dagen i mellom fra sykehuset hvor man går til behandling. Etter det må man til fastlegen. De to første gangene var jeg ikke sykemeldt i rugeperioden og begge gangene testet jeg negativt. De to siste gangene har jeg testet jeg positvt og da har jeg vært sykemeldt. Om det å være hjemme å slappe av har gjort sitt eller om det bare er tilfeldighet er ikke godt å si, men nå i min 5 rugeperiode er jeg sykemeldt igjen og krysser fingrene for et knall blått kryss neste uke. Tror det er litt lurt å ta vare på seg selv, uten å stresse. For min del er lange deilige turer i skogen medisin for både kropp og sjel ;)

Hei koseputa!

Jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å sykmelde meg hvis jeg var deg, er helt enig i at det blir litt "feil" å bruke feriedager på dette. For noen ferie er det jo så aldeles ikke!

Spennende tid du går i møte, masse lykke til!!! :-)

Vi holder jo på i Danmark og må jo være borte i en uke så jeg tar ut sykemld.. men min kjære sliter med det så han tar seg fri fra jobb..

Men denne gangen skal jeg jobbe men rolig etter jeg kommer hjem. Tidligere har jeg vært sykemld i i ruge perioden frem til test etter 14 dg..

Ja visst skal jeg sykemelde meg!!!

Ikke misforstå, det er ikke med veldig lett hjerte jeg gjør det, da jeg vet det er tunge tider på jobb. Men dette betyr så mye for oss, det dreier seg faktisk om livet vårt. Da får bare jobb være jobb noen dager.

Så jenter, ta livet med ro, ikke vær så mye "flink jente" at dere vil angre!

Lykke til alle sammen:-)

Jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å sykemelde meg om behovet hadde vært der.Selv passer det med min turnus slik at jeg har fri den uka det skal foregå mest,men har arbeidsuke uka etter.Satser på å jobbe da,men er innstilt på å ta det helt som det kommer.Det å ta best mulig vare på seg selv tror jeg er viktig...

Annonse

Hei Chaiemae

Gynekologen kan sykemelde deg, men det er ikke så veldig vanlig. Du bør tenke gjennom om du ønsker å levere en sykemelding hvor gynekologens navn/klinikk fremkommer åpen og tydelig eller om du heller ville hatt fastlegens der.

hei

jeg har ikke vært sykemeldt noen av forsøkene( 1ivf og 4 frys) hadde jeg hatt mulighet hadde jeg gjort det,men det er litt vanskelig siden jeg driver butikk selv..

hvis du føler for det synes jeg du skal ta deg noen dager fri,kroppen har godt av det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...