Isabella.04.10 Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Hei. Fant ikke noen bedre plasser å spørre om dette, og tenkte at mødre med en liten baby i armkroken og mye erfaring bak seg, kunne hjelpe meg best med dette Jeg har termin om 24 dager,men det hadde passet meg SVÆRT godt om jeg klarte å føde noen dager før tiden.. Hva kan man gjøre?? Har hørt at noen drikker en olje, men jeg vet ikke hva det er, hvor man kjøper det, om man blir sett stygt på om man drikker det, og om det følger med negative ting hvis jeg drikker det.. noen som vet? Ellers noen råd om "bør gjøre" og "bør la være"?
lilleminni Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 min erfaring er at ingenting hjelper...babyen komme når den vil, så bare smør deg med tålmodighet! jeg begynte å vente 2 uker før, gikk 12 dager over tiden.... du bare sliter deg ut skal du prøve alle kjerringrådene!! hvil deg og spar krefter til fødselen i stede! det er mitt råd=)
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 På helsekostbutikker får man kjøpt bringebærblad te. Den kan du prøve, men om det virker vet jeg ikke.. =)
Lille søtnos Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Jeg har god erfaring med akupunktur når det gjelder flere ting, og det kan man prøve fra svangerskapsuke 35. Dersom dette skal prøves bør du finne en akupunktør som interesserer seg og jobber spesielt med dette. Jeg gikk til akupunktøren jeg bruker ca 2 uker før termin, var fødeklar, og jenta kom på under to døgn etter første besøk.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Jeg malte en vegg dagen før og samme kveld fødselen startet. Var også aktiv på slutten (var på festival, gikk turer osv). Men så var jeg sliten når den lille kom (som hadde kolikk) så jeg burde nok spart litt krefter:)
Harald Ripultfør Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 sex funka her.. Men jeg tror ikke det funker før kroppen allerede er klar.. Det hjelper litt på bare tror jeg.
hårsår Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Jeg vasket ned kjøkkenet dagen før termin, og på ettermiddagen kom slimpropp i førsteomgang. Neste morgen på termindagen kom resten av slimproppen, så gikk vannet noen timer senere, og babyen kom på kvelden =)
Mammarama=) Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 Ricin-olje (lakserolje) kjøpes på apoteket.Har ikke prøvet det selv.Men har venniner med god erfaring.Men tror en må være litt "moden", før en prøver
MammaDilla Skrevet 24. mai 2007 #9 Skrevet 24. mai 2007 Dersom man ikke er moden vil ingen ting annet enn tid hjelpe. Er man moden kan man sikkert påvirke det med feks sex. Orgasme fører jo til sammentrekninge. Løs mag er også noe.. Klyx? Men som sagt, man må være moden. Og man kan påvirke modningen med akupungtur osv, men alt i alt kommer den nok ikke før den er klar..
Pia♥CF Skrevet 24. mai 2007 #10 Skrevet 24. mai 2007 Hvor har du soverommet ditt..... mannens sæd innholder det samme som man bruker til å modne livmortappen med. Men, er ikke bebsen klar, kommer den ikke ut... La tiden modne deg og bebsen du, så slipper du kanskje å ende opp med hastekeisersnitt som meg...
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #11 Skrevet 24. mai 2007 Bading kanskje? Min fødsel starta med rier 1,5 time etter eg hadde vore på gravidbading:)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #12 Skrevet 24. mai 2007 jeg gikk til modningakupuktur torsdagen , slimproppen gikk fredagen , riene begynte lørdagskveld og søndag kveld kvart på 11 kom lillemann til verden ! så jeg har stor tro på dette ! skal gjøre det igjen med neste man ..føde foressten 5 dager før termin
Sessa ruger igjen... Skrevet 24. mai 2007 #13 Skrevet 24. mai 2007 Gikk 12 dager over og prøvde det meste. Gikk tur... eh... vagget tur HVER kveld disse 12 dagene og hadde sex hver kveld... Lå med beina høyt etterpå for å "bade" livmortappen, prøvde også å vaske og være litt fysisk hjemme, men det funket bare ikke. At veene begynte da jeg sto og vasket dusjen var nok tilfeldig. Tror man dessverre må smøre seg med tålmodighet. Kroppen bruker den tiden den trenger. Avføringsmidler har jeg hørt man skal være forsiktig med, for for noen kan dette medføre styrtfødseler....
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #14 Skrevet 24. mai 2007 er av den oppfatning som de fleste andre her, den kommer når den kommer. Husk at svangerskapet er regnet til å vare i 40 uker:) om du styrer og orger, og du er umoden, kan vannet gå og fødselen kan ta lenger tid.
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #15 Skrevet 24. mai 2007 Kok te av bukkehornklovfrø (eller hva nå de greiene heter på norsk). Gammelt kjerringråd fra østen for å få rier og for å få fart på amminga! Ellers er det viktig å slappe av, sånn at kroppen får gjort sitt. Lykke til da
MissAntrop Skrevet 25. mai 2007 #16 Skrevet 25. mai 2007 Som huldra og Sondre sier, så hjelper ting lite om man ikke er moden. Jeg prøvde alle mulige kjærringråd (fødepizza, lakrisrot te, gå trapper, sex etc) og akupunktur, og da vannet gikk viste det seg at jeg slett ikke var moden. Jeg lå i 26-27 timer med rier etter å ha blitt satt igang med piller og drypp, før det endte i hastesnitt. En forferdelig fødsel synes nå jeg da. En eventuell neste gang skal jeg helt klart la ting skje av seg selv. babyen kommer ut, det er helt sikkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå