Gå til innhold

Kan noen VÆRE SÅ SNILL Å HJELPE MEG?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg er en jente på 19 år som har en kjæreste som snart blir 21. Vi har vært sammen i 1 år og 3 månder. Jeg er advangselev på vgs og var nettopp russ. Drakk rundt 2 vinflasker nesten hver dag i russetiden, og tilsammen 1,5 liter sprit. Og litt cider og rusbrus. Huff.. Og i russetiden ble det altså VELDIG mye fylla, sene kvelder og mye dansing. Det førte til at jeg helt glemte å ta pillen et par ganger, og jeg har blitt gravid. Huff og huff... Ikke bra.. Jeg har aldri tenkt at jeg skulle ta abort. Jeg støtter alle som vil ta det, så er ikke sånt ment, men jeg klarer rett og slett ikke tanken på å ikke behoolde barnet mitt, helt til nå. Hadde det ikke vært for at jeg ikke hadde drukket så sinnsykt mye alkohol så hadde jeg ikke brydd meg, men nå føler jeg at jeg har drukket mer alkohol enn alle alkohollikkerne tilsammen og det mens jeg var gravid (uten å vite det). Huff, det smarteste er vel å ta abort. For ungen kommer vel til å ble gjerneskadet pga all den drikkingen min? :'( :'( :'( Så utrolig uannsvarlig jeg har vært. Jeg hater meg selv 100% for det. Jeg har vært så selvopptatt og ikke tenkt på at jefg kunne bli gravid. Jeg hater meg selv mest i hele verden nå.. Jeg har ødelagt et kommende liv, som egentlig skulle bli min levende baby. Men det riktige å gjøre er vel å ta abort nå? Det er vel ikke noe håp om at vbarnet ikke skal ha tatt skade av drikkingen? ps. jeg verken røyker eller går på adre narkotiske stoffer da, men alkohol er vel MYYE værre enn røyk, særlig vin og SPRIT..!

Håper noen kan svare meg. Hilsen den egoistiske russealkohollikkeren..

Fortsetter under...

Du må ikke være så streng mot deg selv! Du kunne jo ikke vite at du var gravid.

Men vet du sånn ca når unnfangelsen fant sted? Og om det var mye drikking _etter_ det?

Nå er det jo sånn at de sier at det ikke gjør noe om man drikker i de første ukene. At embryoet ikke tar skade av det. Og om det tar skade, så vil kroppen selv støte det ut i en spontan abort.

Men nå viser jo netopp nyere forskning at alkohol tidlig i svangerskapet er skadelig, og kan vise seg i form av lese- og skrivevansker og andre "småting"

Selvfølgelig er det en risk å ta, om du beholder barnet. Men det er også fullt mulig at dette vil gå bra! Det beste er nok å snakke med fastlegen din om det.

Veldig synd om dette er den eneste faktoren som gjør at du eventuelt ønsker en abort. Det hadde kanskje vært annerledes om det var flere ting som gjorde at du ikke kunne beholde et barn nå.

Jeg har en følelse av at det ordner seg for det jeg:)

Lykke til!

Hei, tusen takk for svar nathalie81:)

Ja, unnfangelsen skjedde vel litt før mai. Den siste mensendagen var 18. april, og det betyr at unnfangelsen var rundt 2. mai. Russetiden startet 27. april, så det var vel i en av de 5 første dagene av dne jeg slurvet med den avgjørende pillen. Huff. Jeg er helt fra meg. Det er pga de nye forskningene om at alkohol tidlig i svangerskapet er farlig. Huff og huff. Det er helt grusomt å tenke på at jeg har drukket, drukket og drukket og drukket mens jeg har en liten elskling i magen. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg har det helt forferdelig med meg selv og hater meg så inderlig. Har ikke turt å si til noen at jeg er gravid engang. Skammer meg. Og hvis jeg forteller det til noen, så kommer de til å dømme meg for å ha vært så uansvarlig å ha slurvet med pillene mens jeg drakk så sinnsykt mye... Jeg kommer aldri til å tilgi meg selv for dette.

Jeg er veldig trist.. Skulle ønske de kunne finne ut om barnet har tatt skader av alkoholen. Men jenter, hadde dere vært i min situasjon. Hadde dere beholdt eller tatt abort da? Vær så snill og svar. Blir kjempeglad for alle svar.

Masse klemmer fra HI

Hei :-)

Jeg er i en lignende situasjon, egentlig. Jeg drakk og festa myyye den første måneden av graviditeten, men jeg hadde jo null peiling på at jeg var gravid... har utrolig dårlig samvittighet pga dette, men har bestemt meg for å beholde, og etter hvert som tida går og jeg ser at spiren fortsatt er der inne, så tenker jeg mindre og mindre på det... du visste ikke at du var gravid, så du burde ikke klandre deg selv. Du kan jo snakke med en lege om dette, der kan du kanskje få noen gode ord :) Håper ting ordener seg til det beste! klem :)

Annonse

Hei hei!

Leste innlegget dit, jeg syns du skal beholde barnet, er det no galt med det så blir det nok spontanabort.

Tror de fleste unge drikker i helgene selv om de prøver å bli gravid, men kanskje ikke såå mye da.. ;) he he men jeg tror det kan gå bra med den lille spira di, kjenner flere som har vært på hardfylla i syden en uke uten å vite at de var gravide når de dro.

Jeg ønsker deg bare lykke til, uansett så vil j forberede deg at det er ikke så uvanlig med spontan abort.. Jeg hadde det for 2,5 mnd siden og visste ikke d var så vanlig, har en spire igjen nå da;9

Jeg hadde ikke vært i tvil hvis jeg var deg, jeg hadde helt klart beholdt.

Fra befruktning til egget fester seg, så tar det ca 2 uker, og da er det bare på vandring nedover eggstokkene. Dvs at det ikke har koblet seg til livmoren og får ikke næring fra deg, så den fikk ikke noe av din alkohol de første to ukene, og 2 uker etter 2. mai (befruktning) er 16. mai. Så alt du drakk før 16. mai har ingenting å si.

Jeg tror ikke du har skadet barnet ditt!

Det skal være ganske ekstremt hvis man skader en baby pga alkohol. Da er det snakk om temmelig jevn drikking.

Synes du virker fornuftig og at du egentlig vil beholde babyen din.

Anbefaler deg å ta kontakt med en lege som igjen kan henvise deg og samboeren din til rådgiver slik at du får sortere tanker og følelser og finne ut hva du vil.

Snakk også gjerne med foreldre om du føler for det!

Ønsker deg lykke til :)

Hei, Eg hadde det nett som deg! eg fant ut eg var gravid når eg var 10 uker på vei..

da hdde vi hadde russe revy, å ja eg drakk hele tiden under den(som alle andre)

da eg fant ut eg var gravid så var det abort eg tenkte på med en gang.

Eg gikk til legen og fortalte hva som hadde skjedd og eg fikk ultralyd, der så de at min lille hadde det helt fint;)

Eg er gravid nå og angrer ikke et sekund. Du må ikke føle det er din feil! du viste ikke du var gravid! men snakke med legen din om dette så får du sikkert ultralyd å da kan de se om noe er galt.

I følge JM tar ikke ungen så mye skade av alkohol tidlig, er værre senere når de danner hjerne celler og ting utvikler seg enda mer!

Hilsen russe Jente.

Heisann :)

Husk at hvis barnet ditt ikke er friskt, vil du mest sannsynelig spontan abortere ganske snart. De ser jo også på ultralyd om barnet er friskt, og hvis det er alvorlig sykt vil du få tilbud om å ta abort da.

Og, veldig mange drikker før de vet at de er gravide. Har hørt at det faktisk er verre og drikke etter at man har fått vite det enn før.

I Frankrike og mange andre land er det jo slett ikke uvanlig å ta et glass vin her og der. (men skjønner at russefylla er litt annerledes)

Tror du bare skal være glad og fornøyd, jeg.

Du er ferdig med vgs, har en kjæreste som du er glad i og en verdens nydeligste baby inne i magen din :)

Fokuser heller på hva du kan gjøre for at barnet skal få det bra nå, istedet for hva du kunne ha gjort, og kanskje skulle ha gjort!

Spist er spist vet du :)

Jeg drakk også før jeg fikk vite at jeg var gravid... Geleshots, upasturiserte oster og masse rødvin. Angrer? Ja, selvfølgelig, men har termin om 3 uker og vet at jeg har gjort det beste jeg kan fra den dagen jeg fant ut at jeg hadde ei lita jente inni magen min. Det er det som gjelder! Du virker jo ganske voksen av deg. Det er jo også en del alkoholikere og andre personer med dårlig livsstil som får sunne og friske barn. Hvorfor skal ikke du få det?!

Lykke til :)

hei, det er HI her:) tusen takk for alle svar jenter:) Svarene deres hjalp meg virkelig, og nå har jeg bestemt meg for å beholde. tusen takk alle sammen, uten dere vet jeg ikke om jeg hadde turt å beholde:) Nå gleder jeg meg utrolig mye til å føde den lille:) Lykke til med bebyen deres også, BellaMaria og russejente. Det blir helt urolig å få et lite menneske som er laget av meg og min kæreste. Kunne ikke gledet oss mer, TUSEN TUSEN TUSEN TAKK JENTER FOR ALLE SVAR!!

• 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...