Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #1 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg har har fullammet i snart 4 mnd, siste mnd har jeg gitt begge bryst til hvert måltid. nå er det slik at måltidene blir avsluttet med skriking, men vår lille legger veldig godt på seg. når måltidet avsluttes er det tomt på begge sider. harrr jeg da for lite? om vi bærer i 2-5 min er vi fornøyd. gulper endel etter måltid(er det tegn på nok mat?)spiser ca 2-3 time dagtid og våkner 2(3) g på 12 timer og skal ha nattmat. er det slik at jeg skal tørrpumpe i 5 min på hver side etter hvert måltid for å øke opp? den lille nekter å suge når det er tomt. kan utdrivningsrefleksen plutselig bli svakere enn før? strever med kveldsammingen selv om jeg drikker masse akkurat i det vi starter ammingen, for å sette igang utdrivningen. tusen takk for svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9397884-ammehjelpere-trenger-fort-litt-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 24. mai 2007 #2 Del Skrevet 24. mai 2007 Høres ut som du har nok melk - og gulp er som regel overskuddet som kommer opp - spiser babyen mere vil det nok bare gulpe opp enda mere. Siden barnet er litt urolig etter måltid er det sikkert litt luft .... og når bæring roer etter noen min høres det helt ok ut. Siden og vektoppgangen er helt fin kan du nok trygt fullamme til 6 mnd (utfra det du beskriver her i allefall) - så å tørrpumpe etter måltidene behøver du nok ikke. Hvis du føler du sliter mye med utdrivningen på kveldstid så er det viktig å huske å slappe av (lettere sagt enn gjort.... kan noen massere deg da kanskje....) varme på brystene (ammehjelpens nettbutikk har fine varmeputer til den slags) og stimuleringen av brystvorten med å rulle /stryke på den med fingrene hjelper utdrivningen igang før tillegging. Legen kan og skrive ut syntocinon spray på respet om ikke det andre hjelper. se ellers ammehjelpen.no Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9397884-ammehjelpere-trenger-fort-litt-tips/#findComment-9398072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå