Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Datteren min er 5 mnd. nå og blir ammet... Hun får også flaske noen ganger. Hun pleier å spise veldig ofte, annen hver time ... For å slippe å amme så ofte sa helsesøsteren at jg kunne begynne med litt grøt... men hun begynner å hyle bare jeg kommer med skjea... !! og prøver å gjøre alt hun kan for å få det ut av munnen igjen! Har prøvd både Nestle og Hipp grøt....og jeg lager den veldig tynn... Noen som har noen ideer til hvordan jeg kan få i henne grøten ?
Mrs. Bouquet Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Har du prøvd maisgrøt? Jenta her ble veldig sint de første gangene når jeg tok vekk skeia, tror det er uvant at maten ikke kommer hele tiden som med melka.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Hei! Du må nok desverre forvente en del søl og nekt i starten er jeg redd... Tok lang tid før vi virrkelig fikk i jenta våres grøt! Bruker du sånne aventskjeer? Vi kjøpte sånne, for snupp nekta å bruke vanlige t-skjeer.. Lot henne få en skje å "leke" litt med utenom måltidene sånn at hun ble vant til den, og hun fikk også ha egen skje når hun spiste, det var løsningen her hvertfall... Lykke til!
mammatilpia Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Kanskje hun heller vil ha moset banan e.l.? Prøv med en annen matvare og se om hun liker det bedre, man behøver ikke nødvendigvis begynne med grøt.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Høres ut som min gutt. Vi øvde hver dag fra 5-7mnd før han åpnet munn (ikke overdrevet). Bare å øve, aldri tvinge. Prøv å spise sammen, prøv det samme i minst 5 dg før du introduserer noe nytt, vær positiv og lag god stemning i matsituasjonen. Det første min ville ha var finmost potet med solsikkeolje og morsmelk. Når han fikk det en stund ville han pluteselig også ha grøt. La henne leke med skjea etter måltidet:) De pleier jo å spise til slutt....Kanskje du har prøvd alt dette?? Du kan også ringe hs for å få en veiledningstime - for å se og vurdere matsituasjonen (vi fikk tilbud om det) eller noen andre tips. Føler med deg.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Takk for mange fine tips! Jeg har prøvd med havregrøt, maisgrøt og banan og fersken grøt... Kan jo prøve med både avent skje og noen andre smaker... Så får vi være tolmodige :-)
St.Sunniva Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Prøv å blande litt maisgrøt i melka, som en velling. Jeg bruker et par-tre teskjeer i ca 135 ml mme/mm. Du må jo da kjøpe vellingsmokker til flaska. Er en fin måte å introdusere smaken på.
St.Sunniva Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 mente å skrive maisgrøt-pulver, så ingen tror at jeg putter ferdiglaget grøt i melka...hehe mulig det går det også da men ;-)
Duddlidu Skrevet 24. mai 2007 #9 Skrevet 24. mai 2007 Vi begynte med hirsegrøt fra Holle (kjøpt på helsekosten), og blandet den med morsmelk. Da hadde den en smak han kjente fra før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå