Labbetøs Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Snuppa sitter på et fleece/mikrofibertrekk i vippestolen og får grøt på kvelden. Da har hun på seg bare pyjamas og smekke. Hun er blid og god og rolig. Alikavell blir hun helt svett i bakhodet. Når vi legger henne får hun på seg en tynn sovepose i fleese (hun liker den fordi hun vil ligge trangt, som i mammas mage) og et pledd over. Ikke dyne eller noen ting. Vi har det ganske kaldt på soverommet (16-17 grader), og hun er ikke spesielt urolig ved leggingen. Alikavell blir hun litt småsvett og klam. Jeg fatter ikke hvorfor hun blir slik. Dropper jeg pyjamasen eller pleddet blir hun kald utover natten. Noen som har vært med på lignende? Hva bør jeg gjøre?
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Ikke bruke fleece, for d puster ikke og da blir de svett=)
Labbetøs Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2007 Tror ikke det er problemet. Posen er veldig tynn, og litt sånn nettingaktig med masse små hull liksom. Den puster altså garantert.
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Oki,kanskje ho rett og slett bare er varm i seg selv? Eller svetter mye? Hvordan er ho på dagtid da? Er i hvertfall vanlig at små barn blir utrolig svett i fleece..
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Ja, vi har akkurat samme problem.. Vi har ca 18grader på soverommet, og hun har bare på body og dyne. Helårs. Allikevel er hun helt våt i bakhodet og på ryggen, lakenet også.. Har prøvd med bare pledd, helseteppe osv. men da blir det for kaldt.. Lisa er 3 uker..
Labbetøs Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2007 På dagtid er det ikke noe problem. Bare rundt leggetid
Canari Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Jeg brukte fleeceteppe bare noen dager før jeg skjønte at det ikke var noe sjakktrekk. Prløv noe annet, heserteppe og enkel barnedyne fungerer veldig bra her. Et ordentlig helseteppe baverer barenets egen varme, varmer når det e rkaldt og kjøler når det er varmt. Som førstekvinne her inne svarte deg, fleece puster ikke og svetten/varmen fra barnet legger seg i fibrene.
MammaDilla Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 Fleec puster ikke selv om det er hullete. Der det er fleece stoff blir det tett. Da er det bedre med ull eller en dun pose.
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #9 Skrevet 24. mai 2007 Bytt ut fleecen med helseteppe - puster mye bedre. Her bruker vi helseteppe som vi pakker han inn i, også en lett dyne over. Sover i bomullspysj, er akkurat passe varm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå