Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg ang. pergotime?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk resept på primolut (for å få igang blødning) og pergotime av gyn.

Men jeg skjønner ikke et kvekk av hva det er han har skrevet på resepten.

Skal jeg ta primolut i 10 dager, og på 11.dag skal jeg begynne på pergo-tabl? Når får jeg denne blødningen i så tilfelle, og kan jeg ta pergo-tabl. dersom ikke blødningen er stanset innen jeg må begynne å ta de?

Håper noen kyndige kan hjelpe meg!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9396960-noen-som-kan-hjelpe-meg-ang-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

på resepten står det:

pergotime

2 tabl daglig fra dag 5-9 i syklusen

primolut

1 tabl 3gg daglig i 10 17-26 dag

Må inrømme at jeg har glemt hva gyn. sa. Han var så hastig at jeg ble helt stresset.

Dag 5 i syklusen, vil det si 5 dager etter at jeg er begynt å blø?

Når jeg har mensen varer det mer enn 5 dager, da må jeg jo ta pergoen mens jeg fremdeles blør? Eller er jeg helt på vidden nå?

Syklusen er slik at dag 1 er den dagen du har fått mensen. Hvis du hadde fått mensen i dag hadde dette vært dag 1 og i morra dag 2.. osv.. Nei du må ikke blø for å ta de. Det er bare for å få el ganske likt med det normale i en normal syklus. Så da begynner du på de tabl på dag 5 i syklusen din, uansett om du blør eller ikke.

hjalp det noe? :)

Ok, takk for hjelpen! Jeg trodde man begynte å blø mens man gikk på de første pillene, vet ikke hvor jeg tok det fra. Så da blir det litt klarere!:)

Og jeg skjønte ikke hvorfor det står 17-26 dager på resepten. Men men...fikk med meg det med pillene ihvertfall:)

Hvordan går det forresten med deg, Tinemor? Har tr kommet?

Annonse

Fortsatt ingen tr... Men har jo alle symtomene for at den skal komme vært øyeblikk nå.. I går hadde jeg de værste humørsvingningene noen sinne! hehe.. må le litt av meg selv. Først gråter jeg, så holder jeg på å le meg halvt ihjel, og til slutt er jeg fly forbanna. hehe.. ikke stabilt.

Men trur den kommer i kveld eller i morra.

Har du begynt på de tablettene enda da?

Hehe! Høres ut som noen festlige humørsvingninger!

Men jeg leste et sted, tror det var på felleskatalogen, at blødningene skulle komme innen 2-4 dager, hvis ikke jeg tar helt feil. Så da ser det jo lyst ut for din del:) Er det første gang du bruker pergo?

Nei, har ikke begynt på de ennå. Jeg måtte få klarhet i disse tingene først, men nå er jo det ordnet:) Og så må jeg time det litt med når sambo er hjemme. Han skal på tur med jobben i beg. av juni, litt dumt å kjøre på med pergo og så er ikke han hjemme. Hehe! Jeg spurte gyn. om jeg kunne begynne på de når jeg ville, og det sa han var helt greit, så da stoler jeg på det...

Hei prins/prinsesse.

Jeg aner ikke når jeg får mensen igjen. Har tydeligvis ikke stabil syklus, så jeg fikk primolut for å få igang blødning.

Men takk for at du gidder å svare meg. Huff...for et sammensurium jeg lager her...!

Lykke til til deg også ihvertfall:)

Ja da ser det lyst ut. For på den boksen med primolut så står det bare to dager, men ringte til gynekologen og ho sa at det kunne komme etter vært.. så det var ikke noe farlig at den ikke kom akkurat på dag 12. Men den er nok helt sikkert på god vei ja! :)

Ja det lønner seg å time det med sambo.. Heheh.. Vi kan jo ikke gjøre alt selv! heheh.. Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne begynne når jeg selv ville så da har vi fått samme beskjed. Vi som har unormale sykluser kan liksom ikke time det etter den. :)

Men jeg ønsker deg i alle fall lykke til da! Har stor tru på at det blir spire på oss nå som vi får litt hjelp! :)

La meg høre hvordan det går! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...