Gå til innhold

Kan alternativ behandling hjelpe mot angst/depresjoner? Noen med erfaringer?? =o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er litt utenom tema, men jeg lurer veldig på hvor jeg skal henvende meg og om det i det hele tatt er noen vits. Har slitt litt med depresjoner og angst siden barndommen, og det sitter igjen enda. Jeg har gode og dårlige perioder. I de dårlige har jeg hjertebank og negative 'tvangstanker' om man kan kalle det det. Tar meg plutselig nær av ting som aldri ville såret meg før, o.l.

Jeg går på Seroxat nå, og følte i starten at det hjalp veldig. Og jeg er jo mye bedre enn før :) Men føler nå at det ikke virker like bra..

Har ikke lyst til å gå på lykkepiller lenger. Vil så gjerne prøve noe annet, mer naturlig, og se om det hjelper meg. Vi vil gjerne prøve å bli gravide igjen snart, og da vil jeg ikke bruke disse pillene. Jeg klarte meg fint uten dem i forrige svangerskap, selv om hormonene gjorde sitt innimellom og forsterket den vonde følelsen i brystet. Grein for alt omtrent, men det gjør vel de fleste gravide ;)

Mest av alt vil jeg gjerne i terapi, men det har vi ikke råd til nå..

Noen erfaringer eller forslag?

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til homepat og fotsoneterapi.

Skrevet

Jeg kan anbefale gestaltterapeut. Mye bedre enn psykolog. Og husk man kan trekke det av på skatten. Det er dyrt, men kanskje blir det ikke mer enn 2-3000 på et år. Det er en supergod investering for helsen, og herlig å kunne bli gravid uten lykkepiller! Lykke til.

Skrevet

takk for svar begge! skal prøve ut det :)

HI

Skrevet

Kunne du tenke deg og skrive litt med meg inne på psykisk helse forumet?

Skrevet

Jeg hatet lykkepillen. Begynnte med noe som het kognetiv terapi og nå har jeg det så bra! Det hjalp veldig!!! Anbefales!!!

Skrevet

Å spise magnesium (dolomitkalk) har hjulpet meg veldig mye... ikke sikkert det hjelper på dype depresjoner, men det kan jo ta toppen av det..? Det er ihvertfall billig og det hjalp på dagen for meg.

Skrevet

Kan anbefale lysterapi. Det virket på meg da jeg var nede i en "dyp dal".

Skrevet

Anbefaler deg å prøve refleksologi! Kroppen din er full av punkter som kan brukes i ditt tilfelle!! (ikke bare føttene som fotsoneterapeutene bruker)

lykke til ;)

Skrevet

ps. tankefeltterapi kunne nok også vært noe for deg!

Skrevet

Ja, anbefaler tankefeltsterapi jeg og, har ikke selv erfaring med det, men hørt myyye bra om den type behandling fra arbeidskollegaer blant annet..

det koster litt da, men er absolutt verdt det visstnok..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...