Gå til innhold

BeSafe iZi Combi X1

Anbefalte innlegg

Skrevet

me har ansaffa oss dette sete, men eg synst det ikkje svarar til forventningae.lurer rett og slett og lever det inn...for gutten sitt ganske bratt i setet sjølv om eg har det i ligge stillinga. den med mest halling. veit ikkje kva me skal gjere. me har passat satsjonsvogn 04 modell men dei sa at den var god i slike bliar. mannen som ordna setet. men eg er ikkje fornøgd føler gutten sitter ALT for bratt og når han søv dinglar haudet på ein måte framover.

kva hadde dåkke gjort i ein slik sitvasjon. sete er kjøpt tidli i mai. men har nesten ikkje vert i bruk. har ein ikkje 30 dagar angrerett

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også kjøpt dette setet, men har ikke begynt å bruke det ennå...har fått høre av andre som har dette setet at de ikke begynte å bruke det før barnet var rundt 10-11 mnd. Jeg skal iallefall bruke det jeg har nå frem til det ikke går lenger.

Skrevet

me var rett og slett berre nøde til og ansaffe oss eit nyttsete. gutten fikk ikkje plass i det andre. han satt som støypt og kunne ikkje bevege seg. det førte til eit mareritt når me var på biltur. han er berre 6 mnd.

Skrevet

Har hørt om andre tips, som f.eks å kjøpe sånn nakkepute, for da ligger hodet stødigere...Det skal jo være det beste setet, men antagelig best om de er rundt 9-10-11 mnd....men det avhenger jo av størrelsen på barnet også, ikke bare alder. Så har du en litt større baby, så skulle det jo gå fint. Men jeg er enig at det er ganske "bratt"....men vet ikke om andre seter er så mye bedre (da jeg ikke har sjekket)

Skrevet

Hvis du har kjøpt setet på nettet eller ved dør/telefonsalg har du 14 dagers angrefrist. Hvis du har kjøpt det i butikk så er det ingen krav om slikt (selv om noen av elektronikk-kjedene har 30 dagers full returrett). En evt. returnert vare i henhold til angreretten skal være slik at den kan selges som ny, dvs. at dersom dere har tatt setet i bruk så har dere neppe mulighet til å levere det tilbake.

Skrevet

Ei venninne av meg har Passat + dette setet, og ja, ingen god kombinasjon! Det at setet er i fasong etter rumpa (du skjønner sikkert hva jeg mener, hehe..) gjør at setet "faller" forover. Dette setet er visst best til flate/rette bilseter.

Hvis de anbefalte setet til din bil, kan du jo ta det med tilbake og vise de hvor ille gutten sitter, kanskje de lar deg returnere det da? Du kjøpte det jo på deres anbefaling om at det passet til nettopp din bil! ;)

Skrevet

Oi, nå endret jeg plutselig syn på hvilket sete jeg skal ha!

Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle ha izi combi eller comfort (som sete nr 2), MEN vi har også Passat! Hmmm...

Jeg ble faktisk litt overrasket her om dagen, da jeg var med ei venninne på tur i hennes bil. Nå har vi et Maxi cosi cabrio sete, og det sto mye bedre i den andre bilen! I vår bil hender det stadig at hodet til snuppa faller framover når hun sovner. Og det liker jeg ikke! Setet er altså for bratt. Har base... Men ja, setene i Passaten er veldig skrå nedover.

Æsjoghuff, dette var en strek i regninga.

Men jeg er superglad for å lese om din erfaring, så ikke jeg går på "samme smellen"!! ;)

Skrevet

Hei!

Idag har eg våre og snakka med Trygg Trafikk og dei eg kjøpte setet hjå. Fikk oxo mail frå Be Safe:)

På trygg trafikk hjelpte dei meg med å lage ei plate som sete står på slik at d blir flatt!og d hjalp:)det er jo eit heilt nytt sete!hurra så no har eg d slik eg.

legg ved mailen som eg fikk frå BeSafe. men eg og trygg trafikk synst d me handuk var litt for slapt så me laga til ei isoporplate, som er forma etter sete...stolen sitt som støypt på det. men her er i vertfall orda frå BeSafe personalet.

Jeg har to forslag:

a) Rull sammen et håndkle og legg det under framkant av barnestolens sokkel.

Dette vil kunne gi noe bedre liggevinkel. Kan tenkes at må flytte fra passasjersetet noe.

B) Deaktiver airbag på passasjersiden, hvis dette er mulig, (snakk med merkeverksted)

og monter stolen i framsetet.

Håper du herigjennom finner en løsning

HTS BeSafe as

adr: Sundvollhovet, 3535 Krøderen

phone: + 47 32 15 08 00

mobile: + 47 90 03 89 69

fax: + 47 32 14 76 46

Skrevet

Så bra at det ordnet seg!!

Da tror jeg jammen jeg skal finne noe å bygge opp under mitt Maxi Cosi sete også, fram til vi kjøper nytt.

Men den isoporplata, er den under hele setet eller bare ved fotenden til barnet? Jeg ser for meg at jeg må ha noe kile-lignende under fotenden for å få mer "riktig" vinkel. Da har jeg litt å pusle med i helga... Hehe...

Skrevet

skal no prøve å forklare korleis me gjor d...ekje så veldig flik til det da:)

men....

me tok ei isoporplate og målte der so sete har plass te rompa (forstår du?)der som det som oftast er ein anna nyans farge på bil sete. så laga me te ei plate der å når me hadde gjor d så laga me til ei plate til med vinkel slik at det tok hålrommet under. slik at sete blir heilt plant. keldde det med noko svart tøy:p som eg kjøpte billig på jysk.slik at det skal sjå ut som d hører til sete.

forsto du noko?

kan vidaresende mailen vist du vil ha dokumentasjon på det eg fikk opplyst av hts vist du vil ha det da. eg skal ta vare på det. itillfelle d skal bli noko styr me d. men når trygg trafikk og HTS sa det slik reknar eg med det vil gå bra:)

Skrevet

Men herlighet, det må da være tusen ganger enklere å bare ta med bilen og ungen til butikken og prøve setet i bilen før man kjøper! Er det riktig at Trygg Trafikk har godkjent dette med å legge isopor under setet? Tidligere har de hvertfall gått ut og advart mot å legge ting under setet, da det kan gjøre at setet reagerer annerledes i en kollisjon..! Men det er hvertfall supert at du har sjekket opp dette grundig før du har gjort noe med det da :-)

Kan forøvrig anbefale Akta Graco Duologic - kanonbra sete som sitter godt i de fleste biler..!

Skrevet

Fikk du beskjed om at det var lov å bygge opp under setet? Jeg spurte om det samme i butikken jeg kjøpte mitt Izi Sleep sete, og da var det skikkelig FY-FY....da ble visst setet ustabilt og ikke godkjent...blir litt forvirra nå jeg da ;-)

Men det er jo supert om det er mulig å gjøre det da :-) Fint for deg også, så du allikevel ikke hadde kjøpt "katta i sekken"...jeg har jo også kjøpt Combi setet, men har helt flatt baksete, så håper det går fint

Skrevet

det var ikkje eg som var og kjøpte setet det var mannen. synst det var dumt at me ikkje kunne vere med...men slik er det hjå oss. norkon må vere heime og ta seg av dyra.

ja eg snakka me trygg trafikk og dei hjalp meg. eg fikk også mail frå HTS så eg har dokumentasjon frå dei når det gjeld dette med bygging. eg me er litt i stuss akkurat der:)

men sete blir jo jekka fast nedi sete og bak i stolryggen....

Skrevet

Jeg heller nok mer over til å ville ha det Duologic setet jeg nå ja! Har snakket litt med Elendig mamma, og vi skal ta en runde til uka og se på/prøve seter...

Det kan også festes med bilbelte, ikke sant? (Har -02 mod Passat, men det er ikke Isofix i bilen :( )

Skrevet

Jupp, jeg forstod. Du trenger ikke sende noen mail. Jeg skal kanskje se på og prøve seter til uka, så da kanskje det blir nytt sete om ikke lenge. (I steden for å bygge opp *skeptisk* :D)

God natt!

Skrevet

Kan kanskje tenke meg at det ikke gleder de minste setene, for de sitter jo ikke akkurat veldig godt fra før mener jeg, men de skal visst sitte sånn. Jeg syntes de virker vinglete, men det var visst absolutt ingen fare. Men det er jo sikkert ikke noe problem med de større setene, for de sitter jo så godt fast fra før.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...