Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Hei, gutten min ble født med masse sort hår! Han er nå 5uker gammel og håret er som det var da han kom, men "alle" kommenterer det og sier at "ja, men det kommer han nok til å miste".... Jeg har ikke merket noe til håravfall på han og skjønner ikke hvorfor han skal miste det... ?? Er det vanlig altså? og når skjer i tilfelle det? Vet de ofte blir litt skallet i bakhodet eller favorittsiden som de ligger på, at de "sliter" det av grunnet all liggingen liksom, men at han skal miste alt håret tror jeg liksom ikke helt på... erfaringer noen????
snartmammapåny Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Småen er 6 uker og har fortsatt håret på Myyyye hår, som han ble født med. Har ikke falt av her,alle sa at det kom til å falle av etterhvert, men nå stusser de samme "alle" når de ser han og sier: "Mister vist ikke håret han". Så kanskje ikke alle babyer mister håret...?
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Nei jeg tror ikke han kommer til å miste alt håret sitt nei. Men at noe blir slitt av som du sier, det er nok vanlig. Snuppa vår hadde også ganske mye mørkt hår da hun ble født. Hun er 9 uker i dag, og har fortsatt like mye hår
mammatilpia Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Datteren min hadde mørkt hår da hun ble født, men nå er hun blitt blond. Hun er 9 mnd. nå.
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Min gutt er 11 uker og har fått en bar flekk i bakhodet. Han hadde endel hår da han ble født,litt mørkt, men ikke massevis liksom.. Både han og søsteren hans er nordiske og har bløtt og "lite"hår.. Jeg tror ikke gutten min kommer til å miste alt håret, men jeg tror at han får mindre hår der som han ligger mye med hodet.. Og så vil nytt hår vokse ut og fortrenge nyfødthåret.. Så hvis det nye håret er lysere vil hele hodet hans etterhvert bli fylt med lysere hår.. Sånn var det med søsteren hans.. Hun hadde mørkt nyfødthår men ble helt lys etterhvert.. Det tar noen måneder ja..
Elise og mamma Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Jenta mi er snart 15 uker og ble født med masse svart hår. Hun begynte å miste litt i bakhodet rundt 10 uker og nå har hun mistet litt på "toppen" også. Ser at det vokser nytt hår samtidig som er litt tykkere.
6Ymamma Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 JO alt håret kommer til å falle av! MEN det faller av som oftes mens det andre vokser ut, så vanligvis merker du det ikke i det hele tatt. Babyhåret heter lanugohår å SKAL falle av.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 Babyen min er 4 mnd, født med mørk tett hårmanke:-) hun har ikke mistet noe hår enda, det ser jeg fordi håret som vokser ut er lysere enn det i tuppene. HUn har heller ikke fått den flekken i bakhodet som mange har.
hårsår Skrevet 24. mai 2007 #9 Skrevet 24. mai 2007 Jenta mi fikk skurv i hodebunnen. Da måtte jeg greie hårbunnen masse for å få bort skjellene. Hun mistet en del hår da, men ikke alt, og bare på toppen. Så slet hun vekk alt i bakhodet, så en stund så det litt pjuskete ut =) Litt som en munkekrans! Nakkehårene hennes mistet hun derimot ikke.
Lilleprutt Skrevet 24. mai 2007 #10 Skrevet 24. mai 2007 Gutten min ble født med masse sort hår og mørke øyebryn. Nå er han 8 mnd og er bare blitt litt lysere i håret, og det han "gnudde" av seg i bakhodet kom tilbake da han sluttet med å bare ligge på ryggen.
wirre;o) Skrevet 24. mai 2007 #11 Skrevet 24. mai 2007 snuppa mi ble født med hårsveis, og det har hun ennå. det vokser jo... det eneste er at det er blitt slitt av i bakhodet, og der vokser det nytt hår nå.. hun er litt over tre måneder
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 24. mai 2007 #12 Skrevet 24. mai 2007 Tulla hadde masse hår da hu ble født. Dete meste ble borte da hun var 6 måneder men nytt kom tilbake. Bare rundt ørene det ikke ble byttet ut så ut som en liten mini Jøde =0). Nå er hun 11 måneder fått mye hår tilbake =0)
Lille søtnos Skrevet 24. mai 2007 #13 Skrevet 24. mai 2007 Det er mange som ikke mister håret. Jenta mi ble født med masse hår, og det eneste som falt at var det hun slet av akkurat på bakhodet. Det skjedde da hun var rundt 4 mnd, og det begynte å vokse ut nytt hår ganske så raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå