Gå til innhold

Foreldrepenger....skjønner ikke hva NAV mener!

Anbefalte innlegg

Jeg gikk ut i permisjon 7 uker før termin for at jeg skulle få med sommermånedene når de skulle regne ut foreldrepenger til meg,da de går 10 mnd tilbake.

Jeg hadde i juli og august flere jobber, som jeg ikke jobber for nå, men skal ikke disse også regnes med når de skal regne snitt av hva jeg tjente disse månedene? Hun jeg snakket med på NAV nå sa at de kom nok ikke til å bli medregnet....har sendt henne lønnsslippene derfra.

I tillegg heter det jo at de regner snitt av de 6 beste av de 10 siste mnd, men nå forsto jeg det slik at det måtte være 6 sammenhengende måneder...?Noen som har fått beskjed om noe annet?

Synes alt dette er utrolig forvirrende, og føler man må passe veldig på for at det skal bli riktig...

Fortsetter under...

Man får bare regnet de 6 beste man da de 10 siste om man har vært arbeidsledig ikke ellers. Om du har hatt varierende inntekt med over 25% avvik regner de ett snitt av de 3/6 siste mnd før perm starter. Om den ikke har variert så mye tar de ofte utgangspunkt i den siste mnd før perm start.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...