Gå til innhold

Jeg skal aldri la sønnen min gå uten bleie mer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....for det prøvde jeg for par dager siden. Tenkte jeg skulle prøve og tok bare en bukse på han. Har ikke kjøpt truse til han ennå. Så der gikk han rundt da, uten bleie og greie. Spurte så ofte som jeg kan: må du på do? FIkk nei som svar hele tiden.

Så gikk han inn på lekerommet sitt da, og drev med sitt ca 30 min. tid. Så kom han ut, for han trengte hjelp med noe. Da så jeg at buksa hans var klistra til rumpa, så jeg sjekket det. Hadde seff bæsja.

Gikk inn på badet for å skifte og vaske gutten. Ble den korteste dusjen han har fått i sitt 2-årige liv. Skylte av buksa, for det var ikke så mye. Puttet buksa i vaskemaskinen med andre klær og vasket. Da vaskemaskinen var ferdig, tok jeg ut klærene og begynte å henge det opp. Men så så jeg noe brunt inntørka som falt fra buksa til sønnen min. Det var bæsjen. URK....det viste seg at bæsjen hadde falt ned i beina på buksa, og det la jeg ikke merke til. Ble litt grønn i tryna. Dyttet alle klærene tilbake i vaskemaskinen, og tok en ny vaskerunde.

Dette er noe jeg aldri vil gjøre igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars unge... :(

Skrevet

Få høre anonym....hvorfor stakars unge??

Skrevet

kan ikke du svare anonym kl. 13.44. Jeg er så nysgjerring på hvorfor det er så syns på ungen.

Vent litt...du trodde vel ikke at jeg mente seriøs det med at jeg aldri skal ta av bleia på ungen?? Hvis du hadde en liten snev av IQ i toppen, hadde du skjønt at pointet med innlegget var å fortelle hvor ekkel det var, ikke at jeg bokstavlig aldri skal ta av bleia på ungen.

heh....jeg håper virkelig ikke at du er så dum at du misforsto....isåfall...my bad!!!!

Skrevet

By the way....det var forresten fra HI, i tilfelle du ikke skjønte den, anonym kl. 13.44 :D

Skrevet

Oi, oi oi, her traff vi en øm nerve.. Ha ha.

Syns vel synd på han som har en så fjollete oh hysterisk mor som ikke tåler å drive bleieavvenning.

Hilsen anonym kl 13.44

Skrevet

åja.....det er så kjempe stakkart han. Jeg er jo så overhysterisk at dere må nesten ringe barnevernet, ikke sant?

HI

Skrevet

Herregud, du har problemer. Hva med litt terapi? Barnevernet passer sikkert stakkaren i mellomtiden...

Når du tvinger gjennom bleieslutt på en som ikke er klar får du som fortjent. Syns synd på han som har en mor som syns han er ekkel.

Skrevet

å gud.....at det går an å ta alt så jævlig bokstavlig...he he he he he he *rister på hodet* Og my god....get at life....jeg skifter bæsjebleie på sønnen min hverdag uten at det skal bry meg. Og de er som oftes ekklere enn den brune inntørka klumpen.

Fy fader.....LOL....Jeg skrev historien bare for å fortelle.....og du....herreminhatt....du tok det altfor alvorlig. Kan ikke du gå og ringe noen venner og gå ut og trekke litt frisk luft. Gå en tur eller noe, før du eksplodere?

Har jeg noen gang sagt at HAN er ekkel? Da den brune inntørka bæsjen hans falt på gulvet...det var det jeg syns var ekkel.

Og forresten, mens du er på turen, kan ikke du stikke innom en skole og be en norkslærer lære deg å lese ordentlig?? For det ser ut som du trenger det.

Skrevet

Du anonym 13.44: var kjempe gøy å diskutere med deg. Men jeg må nesten avslutte nå, for skal hente sønnen min i bhg.

Ha en fin dag da :D

P.s: nei, du traff ikke en øm nerve. Var bare lei av å vente på at du skal svare (har litt dårlig tid, siden jeg måtte hente sønnen min i bhg snart), så jeg bare kom til en egen konklusjon, men sa heller ikke at jeg hadde rett.

Skrevet

hei må le når jeg leser alle svarene du fikk. har selv en 2,5 åring vi prøver å avvenne fra bleien og i forbindelse med det har vi opplevd mye morro med bersjen. hi hi hi.har måttet vasket endel om og om igjen jeg også. og plukket opp små rakkarer etter han, men vi prøver enda og ser litt humoristisk på det. bra du ikke puttet buksen i tørketrommelen, for den hadde sett enda styggere ut da. erfaring. kos dere videre!!!! :)

Skrevet

Hehe, kjenner til den der altså...var den bæsjinga som tok lengst tid for oss også, og da særlig i barnehagen rakk hun ikke alltid inn på do før uhellet skjedde samme hvor føre var de var og obs på problemet. Så x antall igjenknytte poser med bæsjetruser og diverse, så deilig atte. Prøvde å vaske den i vasken først, måtte jo få vekk bæsjen før jeg heiv den i vaskemaskin, men det ble med den ene, deretter kasta jeg de rett og slett. Ble vel 4-5 truser i søpla før problemet ble løst. Nå går det så bra atte og dritten havner i potta;) det var verdt det for å si det sånn:)

Skrevet

Skjønner ikke at dere gidder å bruke tid på å krangle. Syns jeg det tar litt vel av her.

HI: folk tåler ikke spøk her inne, så mange tar faktisk det du leser halt alvorlig. Og det er mange som hadde gjort som du da: å ikke la han gå uten bleie mer. Latskap vil jeg kalle det. Gutt og uten truse kan foresten også gjøre vondt, veldig vondt. Fort å få smårisp på understellet, spesielt med olabukser.

Anonym: Noen bruker ironi i innleggene, ikke lett å skjønne hva de faktisk mener. Ris til egen bak brli det somregel, og masse skitkasting her og der som det blir her.

Skrevet

Til anonym kl.01.22: ikke har jeg sagt at han gikk med olabukse heller, så skjønner ikke hvorfor du tok det opp. Han gikk med joggebukse som hadde strikk neders i beina. Derfor så jeg ikke bæsjen som hadde falt ned i buksebeina. Pointet mitt var at siden han ikke hadde på seg truse, så falt bæsjen ned. Hvis han hadde på seg truse så hadde nok bæsjen holdt seg der den skal være.

Så at du skrev innlegget ganske sent, så tror du var nok trøtt.

Og selv om anonym som tok alt så saklig, så holder jeg ennå på å avvenne han bleie på samme måte.

Det er så synd i slike folk som ikke klare å se litt humoristisk i hverdagslige ting.

HI

Skrevet

NuttaMI: jeg har kjøpt noen truse til han nå, og vi holder på ennå. Men han er fremdeles ikke flink til å si ifra, så lurer nå på hvor lenge vi må holde på slik. Mye søl og greie...he he...urk...

HI

Skrevet

Minner om hvordan det er hos oss om dagen. Eldstemann blir snart 3 og går uten bleie om kvelden, for å si det pent, jeg vasker mye og ofte om dagen..

Skrevet

Vi begynte i påska vi, og da var vi hos svigers (bor langt vekk) så vi var litt flere som minte henne på det. Men hun måtte minnes på, ellers så gikk det galt. Etter 2 uker så gikk det bedre men det var når hun kom tilbake til barnehagen hun plutselig skjønte det å sa fra. Så nå går hun alltid av seg selv, selv om jeg føler at jeg burde minne henne på det så prøver jeg å la vær. Blir bare før kvelden hun må gå, for hun sluttet jo bare plutselig på natta og. Deilig å være ferdig med den bleieperioden, men har jo ei til da, men en mindre å skifte på...

Skrevet

Ja, det var nok en kjiip opplevelse...! Tulla her går mye uten bleie, men aldri uten at ho har bæsja først nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...