mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Noen som har prøvd denne??? Vet at man skal spise fett, unngå hvitt sukker og karbohydrater.. altså ikke brød, pasta, ris, poteter ol... men hva kan jeg bruke i stedet for?? Bare salat blir jo fryktelig kjedelig.. Beklager om dette var litt vel off topic..
mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 24. mai 2007 Lagt denne inn på skravle og...
Brokade Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Hvis du tenker i retning atkinson/ fedon så er ikke poenget å unngå karbohydrater - men redusere mengden med karbohydrater. Dessuten er det omlegging av kosthold og ikke en diett. Man trenger både fett, proteiner og karbohydrater i balanse for å fungere optimalt, men i dagens samfunn har karbohydratene en dominans ift. godteri og snacks, hvitt brød, pasta ol. Men siden du spør har jeg selv prøvd diett med minimale mengder karbohydrater - og det fungerer - slik som en hvilken som helst annen diett. Vil derimot ikke anbefale dette i det lange løp for å ta av og holde vekten. Pr. idag følger jeg kosthold etter hva jeg synes virker fornuftig selv basert på lesning og erfaring. Grete Roede og Atkinson kan være litt ekstreme på hver sin pol, men mye fornuftig å hente fra begge.
Brokade Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Forresten viss du likevel skal hive deg på dietten har jeg eksempler på hva du kan spise: Frukost: Egg, eggerøre, speilegg, omelett, bacon, skinke, pølse, spekemat, røkelaks. Annen fisk som makrell etc., kremost, vanlig ost (ikke brun), castello, feta ost, paprika, agurk, tomat, knekkebrød. Drikk helst koffeinfri kaffe og urtete eller frukt te. Lunsj: Cheeseburger eller baconburger uten brød. Agurkstenger m/rømme. Kylling buljong. Blandet salat m/olje og eddik eller dressing uten sukker. Diverse kjøtt, egg, skinke, tunge, spekemat, roast biff, kylling, kalkun, ost, tunfisk, skalldyr, majones(ekte), rømme. Middag: Alt av kjøtt (feks pølser), fisk og skalldyr m/salat eller grønnsaker (kokte eller stekte). Eks: Karbonader m/brokkoli, saus av rømme eller fløte. Pølser m/ost, stekt løk, paprika, blomkål. Omelett m/stekt spekeskinke, vårløk, tomater. Koteletter m/stekte gulrøtter, rosenkål og fløtesaus. Stekt Brie m/blandet salat. Stekt laks m/agurksalat. Stekt squash og tomater. Røkelaks m/eggerøre, rømme, tomater, vårløk og paprika. Kyllingfillet m/sopp, brokkoli, løk og saus laget av rømme og karri. Bon appetìte
mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2007 Tusen takk Februargutten!!
Oi ..! Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Hvis du er virkelig interessert i denne typen kosthold, ta en titt på www.lavkarbo.no Gå inn på Forum (følg pekeren i den vannrette linjen med verktøy på toppen) og registrer deg på siden som dukker opp (gratis). Da får du tilgang til en mengde lavkarbooppskrifter, bl.a. på pizza, vafler, brød m.m. Lykke til
mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2007 den linken virker ikke....
mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2007 Bare glem det, den virket nå... Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå