Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han tisser (bæsjer av og til) på do når jeg spør om han vil, fast hver morgen og kveld. Det er kjempespennende å gå i truse og tisse i busken. Han kan holde seg tørr i timesvis. Han sier ikke i fra når han må tisse/bæsje.

Hvordan skal jeg fortsette bleieslutten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er ikke klar for det enda!La han bruke bleier en stund til så kommer det etterhvert.Eldstegutten min var 3 og et halvt da han sluttet med bleier på dagen.Guttene er gjerne litt senere enn jentene på dette området..

Skrevet

Hvordan kan jeg vite at han er klar?

Skrevet

Det beste er å vente til de kan si ifra selv og bare følge hans tempo, han kommer selv til å signalisere at han er klar. Men fortsett med å ta av ham bleie når dere er hjemme, og minn ham på at han ikke har bleie på seg, ta ham med på do evt.hvis det har gått en stund siden sist han tisset.

Jenta mi har så og si sluttet helt med bleie på dagtid, hun er 2,5 år, og det hele har gått veldig gradvis. På begynnelsen så nektet hun plent, så var det litt tissing, og det tok lang tid før hun bæsjet i doen. Det hele har gått etter hennes tempo, men vi prøvde å gjøre det til en vane å ikke ha bleie på hjemme, bortsett fra når hun ville bæsje, vi ville ikke tvinge henne heller.

Lykke til :o)

Skrevet

Jeg ville la han gå uten bleie når dere er hjemme, men sette potta i samme rommet, og sette han på den straks det kommer noe i trusa. Gikk ikke mange dagene før tulla på 2 år her skjønte hvor ho skulle gå når hu begynte og tisse...

Klar eller ikke, de har evne til og lære om det bare er lystbetont! De må ikke stresses, men synes de det er morsomt er det jo bare bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...