krabbe Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Jeg har ei jente på tre måneder, som på dagtid nekter å la det gå mer enn 2-2,5 timer mellom hver gang hun skal ha mat. Dette har pågått de siste ukene. På natta er det ikke noe problem, da går det ca seks timer før første amming etter kveldspuppen, og så tre timer før neste mating igjen, men så har vi det gående igjen fra morgenen av. Hva gjør jeg? Jeg orker ikke høre på at hun sutrer og skriker i en time bare for å presse henne til å holde ut en time til heller... som regel sover hun ca en halvtime etter hver runde med mat før hun våkner. så steller vi, leker litt, koser, prøver å aktivisere etter beste evne, men snuppa blir sulten nesten på slaget to timer etter forrige pupp. Noen tips å prøve? Kan jo legge til at hun fortsatt nekter smokk, så jeg får ikke pakka i henne noe substitutt heller.. Holder på å bli tullete av all amminga på dagtid...
aba-78 Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Du kan prøve å gå på tur. Jeg ammer ikke gutten min like hyppig som deg, men merker allikevel at jeg kan hale ut tiden mellom to amminger dersom jeg er ute å triller. Når han ligger i vognen å skriker til akkurat som han er sulten, gir jeg han smokken (dette gjør det nok enklere for meg) og triller i veg. Da sovner han igjen og kan gjerne vente i en time før han vokner neste gang.
Blomman Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 hvorfor skal du dra ut tiden mellom ammingene? Ved selvregulering er det helt normalt med måltider hver 2.-2,5 time (og mye oftere enn det og for mange) Ammer du når barnet vil slipper du å høre på sutring..... Det er ihvertfall ikke noe unormalt diemønster babyen din har. Så mest trøst og oppmuntring til å godta at sånn er det å ha baby... (mm er svært lettfordøyelig og ikke alle spiser hver tredje time sånn som det kanskje kan se ut som i en del bøker) Husk at du slipper iallefall å koke og styre med flasker...... (joda for noen er det greiere - helt klart - siste ammenytt fra ammehjelpen omhandler tema delamming....- men går ammingen ellers greit uten store problemer er fullamming enklest)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Altså, amming annerhver time er absolutt vanlig for fallammede babyer på 3 mnd! Mitt beste råd er å la være å telle ammestundene eller se på klokka. Denne tiden kan oppleves veldig krevende, men den er forbi før du får sukk for deg!
Lillypia Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 jeg var også veldig opptatt av klokka tidligere og da ble dte bare stress. Ammet også like hyppig som deg da hun var så gammel. Da jeg sluttet å se på klokka gikk det mye bedre og ammingen ble mer kos. Hun fikk styre på selv og ikke lenge etter regulerte hun det selv slik at hun spiste sjeldnere!
Rose69 Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Gutten min på 5 mnd. vil ha pupp hver 2-3 time, så du er ikke den eneste.Jeg liker å amme, det er nesten dagens "høydepungt" for meg.Gruer meg til å slutte...men det kommer vel naturlig etterhvert det. Men tror du snuppa di spiser nok hver gang? Får hun den "fete" melka på slutten? Lillegutten min er også smokke-nekter , så det har vi gitt opp.Han får MM kl 19, så legges han.Og en flaske MME ca kl 23, da sover han godt på den om natta, til ca kl 05.Som regel da.Pluss minus. Neste mnd da jenta di er 4 mnd kan du jo så smått starte med fast føde.Da blir tingene kanskje litt anderledes? Vet ikke om dette var til hjelp, men du skal uansett ha lykke til! Og selv om du føler deg som Dagros om dagen så husk at det er faktisk "jobben" vår en liten periode av livet.Sånn prøver ihvertfall j å tenke.Og da går d litt bedre :-) Klem klem
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Knøttet mitt dier også hver 2-3 time på dagen, men så sover han lenge om natta. Kanskje det er prisen man betaler for å være så heldig Etter hvert blir uansett barnet ditt litt større, og da kan du jo distrahere med leker og sånt. Sang og rare lyder fungerer også - og leking da. Det kan jeg endelig gjøre med mitt lille gull hvis jeg av en eller annen grunn trenger å drøye litt. Før det har det vært mye ekstrem-amming ettersom jeg blir tussete hvis jeg bare går hjemme (også bor jeg sånn at det tar litt tid å komme seg noe som helst sted da).
krabbe Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. mai 2007 hmm.. får vel bare innse at hun vil ha mat ofte da.. innimellom er det nesten så jeg tror hun kjedespiser, for det virker som om hun ikke blir stimulert nok av å bare være hjemme sammen med meg. vi bor også sånn til at bussforbindelse og sånt er bare å glemme, men skal kjøpe en ekstra bil snart, så da kommer vi oss litt vekk fra hjemmets trygge arne Hun er nemlig ikke fullt så stressa på spiseskjemaet sitt når pappaen kommer hjem, eller vi får besøk eller er ute og farter. Men når jeg er alene hjelper det ikke hvor mye jeg prøver å aktivisere eller distrahere henne. jeg tror hun får i seg fet-melka på slutten, hvertfall spiser hun til hun sovner nesten ved hvert måltid. og da vekker jeg henne jevnlig siste fem minuttene så hun får spist litt imellom at hun dupper av. men til slutt er det bare å bære henne rett i vogna eller liggestolen.
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #9 Skrevet 25. mai 2007 Har merket det jeg også...når vi er ute på besøk eller på tur går det litt lengre mellom måltidene. Det er derfor jeg innimellom leker med ham sånn at det går litt lengre Det er jo lettere å be om puppen selv om en ikke er så veeeeeldig sulten dersom ikke noe annet skjer.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #10 Skrevet 25. mai 2007 Hver 2, 2,5 timer?? Du er HELDIG! Her er mini 4 mnd, og jeg ammer hver time!! det går i et, få ikke gjorde noe ting (husarbeid, rydding etc...) hun får litt mme oxo, (på natta)...men på dagen er det bare amming og amming og amming
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå