Gå til innhold

Må jeg ha enten vikariat elle fast stilling?

Anbefalte innlegg

Lurer på om man får permisjonspenger selv om man ikkje har noge fast, eller vikariat i de 6 månedene som kreves for å få penger? Dersom jeg bare går løse vakter i 6 av de 10 siste månedene, blir det da regnet gjennomsnittlønn av dette da? elle får jeg kun engangsstønad?

Fortsetter under...

dersom du har jobb 6 av de siste månedene spiller det ingen rolle hvor lite eller mye du har jobbet, eventuellt om det er noe fast eller vikariat eller ingen av delene, bare du har 6 lønnslipper i løpet av de 10siste månedene å vise til. har du jobbet bare 5 måneder får du kun engangstønaden.

dersom du har hatt veldig variabel inntekt tar de et gjennomsnitt av noen av månedene for å frem din reelle inntekt, også får du utifra dette. husk at både dagpenger og sykepenger gir rett til foreldrepenger. dersom du har tjent deg opp sånn at du iløpet av permisjonen får så lite at det det tilsammen er under engangstønaden (som er 33 tusen noe) får du betalt for mellomlegget i tillegg ved 100%utbet, slik at du alltid får minimum engangstønaden til sammen hele permisjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...