Gå til innhold

Erfaringer med bassengtrening

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har prøvd å gå på bassengtrening for gravide med bekkenløsning i regi av Martina Hansen sykehus i Bærum. Veldig fint opplegg og tilbud! Men jeg synes dessverre at jeg får vondere i bekkenet i etterkant av treningen. Vet ikke om det er fordi en ved å styrke området ved bekkenet nødvendigvis vil merke litt i etterkant, eller om det er et tegn på at jeg må være enda mer forsiktig når jeg utfører øvelsene. Noen som har deltatt på slike kurs og har noen tips å komme med?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9395417-erfaringer-med-bassengtrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg kan hjelpe deg, men jeg opplevde at bassengtreningen har holdt BL sånn noenlunde i sjakk - men har likevel blitt litt verre siste del av svangerskapet. Tror du er inne på noe viktig ved å være veldig forsiktig i de øvelsene som du merker godt - for meg har det vært viktig å holde bena mest mulig samlet. Vet jo ikke hvor lenge du har vært med, men selvom det ikke er veldig intense øvelser så merkes det vel på muskulaturen i begynnelsen? For det er jo som du sier en styrking av muskulatur i bekkenet. Men blir du veldig dårlig ville jeg sluttet, og heller tatt det mer med ro - det er vel ikke alle som kan hjelpes av bassentrening desverre... Lykke til uansett!

hvor i bekkenet får du vondt? si ifra til fysioterapeuten som har treningen, det kan hende det er enkelte øvelser du ikke skal gjøre. jeg fikk vondt i symfysen av et par av øvelsene på min bassengtening, og fikk deretter beskjed fra fysio om ikke å gjøre to av øvelsene fordi de kunne være provoserende . lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...