Gå til innhold

Legg innlegg under denne tråden dere som desverre har mistet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er lettere ifht terminlistene og det er lettere for dere å få kollektiv trøste klemmer her inne. Slik slipper vi andre at første siden fylles opp med innlegg om at man mister. Mener ikke å såre noen, men innleggene om at folk forlater oss, og har hatt SA er mye tilstede på denne siden, og det er vel bedre å samle de? Har selv mistet og vet hvordan det føles. Trøsteklemmer sendes til dere som har opplevd dette nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette synes jeg er ganske ufølsomt! Du kan ikke diktere hvilke innlegg som det er "lov" å poste her inne! 1.trimester handler i veldig stor grad om redsel for SA/MA, og for ganske mange blir også denne redselen en realitet. Hvis du blir deppa av alle disse realitetene, kanskje fordi du selv har vært så uheldig å miste, så er det vel bedre om du lar være å lese disse trådene? (Evt. lar være å lese inne på 1.tri. i det hele tatt). Jeg synes bare det er vel drøyt å "gjemme" bort alt som handler om det å miste et etterlenget barn inne på en enkelt tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, jeg er enig med HI.

Det handler jo ikke om å "gjemme" bort noen som helst. Men det er ikke akkurat hyggelig hvis man er relativt ny, og litt engstelig for hva som kan skje, at man da blir møtt med innlegg etter innlegg om folk som har mistet i svangerskapet. Det er faktisk en veldig liten prosentandel dette skjer med. Jeg ble selv veldig engstelig etter at jeg ble med på dette forumet når jeg så hvor mange som skrev om SA og MA om hverandre. Det er jo tydeligvis ikke mange som skriver om at de har det helt bra. Så en slik feles tråd for alle de som uheldigvis opplever å miste, synes jeg er veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite frø i 1 trimester vil jeg sier ikke er å miste et etterlengtet barn. Det er å miste et embryo som man ønsker skal bli til et etterlengtet barn. Det er en stor forskjell!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men her inne er du helt til fullgåtte 12 uker!!! å da er det ikke et embryo lenge men et foster!

synes godt det kunne ha vært en slik tråd her inne med SA'er o.l, litt ubehaglig og bekymringsfullt for andre som kommer inn her og er ny!

dersuten er det et forum for di som mister, bruk det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir rart for meg. Jeg vil heller oppfordre folk til å skrive tydelige overskrifter slik at det er mulig å la være å åpne innlegg med innhold man blir skremt av. Det å miste er jo en normal ting i første trimester dessverre og slik er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes kanskje dere burde klare å la være å se på de trådene jeg. Må være utrolig mye dårlig selvkontroll her inne. Jeg klarer fint å sile ut den informasjonen jeg ikke ønsker. Hva er deres problem siden dere ikke klarer det?

 

En annen ting. Hvorfor anonym? Er dere så utrolig redde for å si meningen deres?

 

Har sagt det før, men kan si det igjen. En vakker dag kan det være dere som trenger trøst, råd eller hjelp! Skal dere plutselig komme ut med nicket deres da eller? Så kan dere jo slå dere selv skikkelig hardt i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men når det lyser SA, MISTET, FORLATER på mesteparten av innleggene her inne så er det jo ikke noe gøy å lese her, selv om du ikke åpner disse innleggene!

det er vl det hi mente med dette innlegget!

det er sikkert bare dere som har mistet som viser nicket deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er HELT enig med Vetlis! Dette var en ubehaglig forsøk på overstyring og sensur av andres innlegge OG hverdag! Jeg vet selv hvor godt det er å kunne fortelle andre at man har mistet her inne, og dette må man kunne få velge hvordan man sier fra om selv! Alle skal samles i en tråd!?! Det blir som å hvive alle i en massegrav, nesten. Man må ta det gode med det onde når en er gravid,- ikke sensurere bort det ubehaglige. Jeg foreslår at vi boikotter denne dårlige ideen.

Nå ble jeg sur og lei meg!

 

 

Dessverre

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å følge denne instruksen. Jeg synes vi burde imøtekomme negative budskap på samme måte som de positive da disse er to sider av samme sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo livets realitet at noen svangerskap ender i SA/MA,etter min MA så hjalp det meg veldig mye å skrive her inne,og synes ikke det er rett å samle slike innlegg under en tråd. Da kan vi vel legge alle svangerskap som går bra under en tråd også da?Så slipper vi som har mistet å lese alle innleggene som handler om at det går bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG godt poeng, solstrålen! Jeg reagerte også på dette innlegge selv om jeg aldri har mista. Det er ikke noen større sjans for å miste selv om man leser om andre som har gjort det! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer også mot det her. Syns det var skikkelig teit gjort å skrive noe sånt. Viss du ikke tør å tenke på at du *kan* miste så er du ikke moden til å bli gravid, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også enig i de over meg her..

men som en annen litt lenger opp skrev så kan det jo kanskje være lurt å skrive tydelig i emnet hva det handler om? Da kan man selv velge om man vil gå inn å lese eller ikke.. det er en av livets realiteter at det kan gå galt, men er man engselig vet man iallefall hva man skal styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ideen er ikke jeg for altså! Da er det bedre å skrive tydelige overskifter. Det virker litt ufølsomt av hovedinnlegger, som sier at hun har mistet selv. Det er utrolig mye støtte man kan finne her inne på slike sider når man opplever en SA/MA dersom man bruker rett forum og rette overskrifter. Da er det valgfritt hva man leser eller ikke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er enig ned HI..

det at det er så mangen tråder om at har mistet kan sette skremsel i de andre på 1.tri.

selvfølgelig er det veldig synd for de som mister. de kan ikke ha det mye godt.

men med tanken på andre som er her, er mangen som har prøvd i 1-2 år for å bli gravide, er det en angst for å miste..

(gjelder og andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har HI her tenkt på at man da må gå inn på denne tråden flere ganger daglig for å sjekke om noen man har blitt kjent med her inne har mista, eller?

 

Sorry,men detta syntes jeg var ganske tett i pappen,altså! Dersom man er så redd for dårlige nyheter og negative ting får man surfe på www.blomster&sommerfugler.no eller noe!

 

Jeg har mistet 2 ganger,og prøvde i 2 år,men til slutt kom jeg meg over på 2.tri,og er der fortsatt,juhuu! Og det til tross for at mange jeg har blitt kjent med her har skrevet at de også har mista! Og tenk,det smitta ikke over på min baby,selv om jeg leste alle SA/MA innleggene!

 

Så utrolig smålig å henvise noen til en anonym samletråd! Skikkelig uverdig for det lille livet som en gang fantes i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger innlegg akkurat der det måtte passe meg. Jeg velger overskrifter så folk kan la vær å lese hvis de ikke vil. Jeg er litt for voksen til å bli såret over slike kommentarer - men jeg DRITER ærlig talt i hva dere hysteriske jentene mener om de som har mistet og som ønsker å fortelle om det her på første tri. Sorg og glede henger tett sammen. Husk det. Det kan skje dere også - selv om det heldigvis oftest går bra. Dagens oppfordring fra meg; la folk skrive om det de måtte ha på hjertet her, og er du sårbar og engstelig - la vær å lese de obviouse triste innleggene. Ha en utemerket dag - og jeg krysser fingrene for alles videre svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er HI. Jeg ønsker bare at når jeg logger meg inn på 1 trimesteret, så er ikke hele siden fylt med innlegg vedr SA- hjelp jeg blør, etc. Det er fryktelig mange slike innlegg her inne, og dersom man skal se på hvor mange % som egentlig mister i den store sammenheng så er det et fåtall. Her inne kan man jo tro at det skjer absolutt alle. Det var ikke meningen å diktere hva andre skal gjøre og ikke, det har jeg ingen rett til. Det hele var ment som et forslag fra min side. Mente ikke å være lite empatisk eller slik, har som sagt mistet selv og benyttet med av forumet for de som mister når jeg la ut mine bekymringer. Det er jo også en idee å bruke mer aktivt de rette forumene?

 

Vel vel, vi er alle forskjellige og har forskjellige behov, men når 1 trimester stort sett bare er SA/MA så tenker jeg at man må bli mer selektiv i hvor man poster innlegg, evt gjøre et forsøk på å samle dem litt. Greit nok at jeg er selektiv og ikke går inn å leser så mange av innleggene, og sender trøsteklemmer i hytt og pine, men når 1siden overfylles av slike overskrifter er det vanskelig å unngå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så dumt!

Livet har da flere sider......

Noen ganger går det utforbakke og da TRENGER man litt trøst og gode råd. Går alt på skinner er det vel ikke så mye å bable om? Verden er da full av kvinner som har normale svangerskap.... Det er noe alle vet. Blir mye fokus på det negative her inne, men er ikke denne siden skapt for spørsmål (og gratulasjoner)? Første tri er da uansett en litt farefull ferd for de fleste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,for all del,vi vil ikke at du skal måtte plages med andres ulykke når du logger deg på nett.

 

Alle som mister,gjem dere vekk i en krok,så ikke HI må ty til tårene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI - så får du skrive noe hyggelig selv om noe annet, da. Slett ikke alle som opplever blødninger hører hjemme på ufrivillig abort el.l. Svært mange opplever blødninger i svangerskapet og føder likvel velskapte barn. Skal de også pelle seg ut herfra så den gravide lykken ikke blir forstyrret? Eller kan de til nød lufte sin bekymring hvis de altså får bekreftet at det har gått bra tross blødning? :-)

 

Mitt råd igjen - liker dere ikke det som står her inne - ikke les det. Skru av pcn. Finn på noe annet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...