Gå til innhold

gir dere barna grøt? Hvor mye og hvilken grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt med tilvenning til gutten min som er akkurat 4 mnd nå.. Hvor mye grøt er det vanlig å gi de når tilvenningen er over? bytter man ut mange av puppemåltidene eller er grøt ment som kveldsmat? har ikke peiling jeg :)

Skrevet

Du skal gi melk til samme måltid, men etter du har gitt grøt.

Vi har brukt god tid på tilvenning, og idag vil vi komme opp i full porsjon. Da vil vi stoppe økningen. Hvor mye som er full porsjon, står jo på pakken. Vi gir maisgrøt.

I begynnelsen er det lurt å gi på dagtid, i tilfelle magene reagerer på grøten. Bedre å ha unge med magevondt som skriker på dagtid, enn på natta...

Men når man ser det går bra, kan man fint gå over til å gi på kvelden.

Skrevet

hvor lang tid brukte dere på å komme opp i full porsjon, altså hvor god tid er det snakk om? uker?

Skrevet

jeg begynte å gi risgrøten men den smakte jo bare lim (???) skikkelig stygg smak. så har nå gitt han havregrøten . den liker han kjempegodt , blander ut i 60 ml mme, sånn passe tykk . ikke noe som helst problemer med magen. han skjønner ikke helt hvordan han skal svelge grøten enda da, men det kommer vel etterhvert :) har en boks med maisgrøt i skapet , men ikke prøvd den enda. .. .

Skrevet

enig i at risgrøten smakte lim ja :P byttet til mais vi. men hun spiser ikke noe enda, bare spytter det ut igjen. jeg blander 30 ml mme og 1,5 skje grøtpulver. vi har prøvd i 2 uker nå. håper hun klarer å spise litt snart :P

Skrevet

Jeg har så vidt begynt med bittelitt grøt. Blander 1 tskje m risgrø i flaske med morsmelk (pumpe, pumpe...) og gir det på kvelden. Da sover hun 4-5 timer i strekk og virker som hun sover bedre også. Ga ikke flaske i går, og da var det samme regla med pupp hver 2. time hele natta....

Skrevet

Julie er 4 mnd i dag :)

Skrevet

Vi begynte forrige søndag, og i går var vi oppe i full porsjon. Brukte god tid på begynnelsen. Da slet han med å forstå hvordan han skulle få til å svelge det også. Nå spiser han det fort og godt, og virkelig koser seg med grøten :)

Skrevet

Jepp, vi begynte med grøt den dagen han var 4 måneder, 7.mai. Har enda ikke kommet helt opp på fulltmåltid, valgte å ta d sakte..Helsesøstra vår sa at man bør bruke minst 2 uker på å komme opp på fullt måltid, og at man bare skal gi et grøtmåltid idøgnet i hvertfall 1 mnd førman øker til to ganger daglig. Gir forresten maisgrøt, han liker d godt, selv om d tok litt tid før han fikk dreisen på skjeia :)

Apropos grøt, pjokken har fått tregere mage etter vi begynte med grøt, og tenker på å ha litt malt i maten. Hvor mye skal man ha i? Han får morsmelkerstatning og ikke morsmelk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...