Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Hva skal jg gjøre? Er det fortidlig å prøve å gi velling av maisgrøt.. eller evt gi en flaske mme ? Men jeg må innrømme at jeg har vært litt urolig ini eg de siste dagene.. av private grunner.. dette kan vel smitte over? HUff... Trenger rååd! Vil ikke at hun skal være mye våken på nattn.. vi er ikke vant til det... Åsså trenger jeg råd om hvordan å lae gode søvn rutiner på dagtid... Håper på svaaar :)
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Grøtstart kan gjøre barnet ennå mer urolig på natta så det ville ikke vært det første jeg hadde prøvd. Kan det være at du sover urolig og vrir på deg?(og dermed lager lyd og vekker henne) Hvis du har mulighet til å legge barnet på et annet rom kan det jo være verdt forsøket?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 De har økedøgn rundt 3mndsalder,så jeg vil tro at dette gir seg snart :-)
manonym Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Om du er urolig og stresser så kan dette påvirke babyen ja. Man skal ikke gi annet enn melk så lenge babyen legger fint på seg, var det jeg fikk beskjed om av HS. Man anbefaler jo å ikke gi annet enn melk til de er 6 måneder nå om det er mulig. Er jo mulig at han har noen økedøgn da, vist han spiser oftere enn han pleier. Kan også være han klør i gommene sine, at det er derfor han våkner mye om natta, det gjør min gutt på 3,5 måneder nå for tiden.. Slitsomt. Prøv Dentinox eller hva det heter. Skal hjelpe mot kløe. Ang søvn rutiner på dagen kan jeg ikke hjelpe deg så mye. Gutten min får sove når han er trett, så har ikke så mange fastspikka rutiner.
MammaDilla Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Mitt råd er at du begynner å legge han til hver tredje time om dagene. Det vil øke produksjonen og hjelpe deg til å ha mer om kvelden. Det er veldig vanlig at der er mindre melk om kvelden og at det går hardt utover natten når de små får økedøgn. Og om du gir litt mme om kvelden etter amming så skader det ikke. Men forsøk noe dager med å legge han hyppig til brystet for å se om det hjelper. Småen min er 16 uker gammel og jeg har introdusert han for maisgrøt. Jeg blander 1 ts maisgrøt med mye mm. Grunnen til dette var at han trengte mer næring enn det melken kunne gi. Han er en veldig stor gutt og trenger mat der etter. Men det anbefales å vente.
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 min gutt på 4 mnd vil og spise så mye om natten.hver 3.time,i en halvtime om gangen nesten.lurer på om han behøver mer enn melk selv om jeg har nok. han veier snart 9 kg så er stor gutt.
MammaDilla Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Snakk med hs før du går igang. Det gjorde jeg i hvertfall. Småen min var 66 cm og 7540 g på 3 mnd kontroll.. Ligger 1 kg over gjennomsnitt og 5 cm lengre enn gjennomsnitt. Er val bare slik at store barn trenger mer i noen tilfeller. Jeg også har rikelig med melk. Leverer til og med til melkebanken...
hårsår Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 Det er noe som skjer de fleste babyer når de er ca 4 mnd. Noen velger å begynne med noen teskjeer med grøt, mens andre får opp melkeproduksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå